Shell se chce stát předním dodavatelem vodíku v Německu

     
Martin Bárta
30. 9. 2020 ▪ 18:00

Ropný gigant Shell se chce v Německu stát předním dodavatelem zeleného vodíku. Nabídnout by měl i nové nabíjecí stanice pro elektromobily či energii z offshore elektráren u německého pobřeží.

Čerpací stanice na vodík Shell
Čerpací stanice na vodík Shell
Foto: Shell

Německá pobočka ropného gigantu Shell se chce v příštích letech stát jedničkou na v oblasti zeleného vodíku na německém trhu. Mimo vodíku se ale chce zaměřit i na větrnou energii a nabíjecí stanice pro elektromobily.

Nejen vodík ale i větrné elektrárny a elektromobilita

Právě zmíněných nabíječek elektromobilů by na svých čerpacích stanicích po celém Německu chtěla společnost do roku 2030 nainstalovat celou tisícovku. Nabíjecí stanice Shell by navíc měly nabídnout vysokorychlostní nabíjení s výkonem až 150 kilowatt.


Mimo těchto projektů pak společnost vstoupí ještě do výroby a prodeje obnovitelné energie z větrných elektráren u německého pobřeží. Shell je pod značkou Shell Energy v Německu ale i dalších zemích dodavatelem energie, v budoucnu by tak měl sám vyrábět i zelenou elektřinu, kterou dodá svým zákazníkům.


Část energie, kterou offshore (na moři) větrné elektrárny vyrobí pak bude použito i pro výrobu zeleného vodíku, který bude Shell prodávat na svých čerpacích stanicích.

Ropné společnosti jsou nuceny ke změnám v ekologickém myšlení

Ropné společnosti jako je právě Shell či BP si v posledních letech stále častěji uvědomují, že budoucnost je v jiných palivech než těch fosilních, na kterých je jejich byznys postavený. Aby si firmy udržely svou pozici na trzích i v budoucnu, musí nyní přicházet s projekty přechodu na bezemisní zdroje energií.


Stejně jako Shell v Německu oznámil nedávno právě BP svůj plán na omezení těžby ropy a zvýšení investic do obnovitelných zdrojů energie.


Po příkladu Německa se dá očekávat, že s podobnými plány přijdou postupně i další světové pobočky britsko-nizozemského ropného gigantu Shell a to nejen v důsledku omezení, která jim připraví Evropská unie či legislativa dalších států.


Problémem pro společnosti vlastnící velké rafinérie, uhelné lomy či doly může být v budoucnu i nezájem investorů a jejich neochota do těchto komodit investovat. To by jim v případě, kdy nebudou připraveny na přechod směrem k zelené energii mohlo přinést velké finanční potíže či krach. Mimo investorů už nebudou chtít těmto společnostem nejspíše poskytovat úvěry či záruky ani banky což už nedávno oznámila například německá Deutsche Bank.



Sdílejte článek  
       


Zdroj: Shell Německo




Nejnovější z kategorie


Brusel posílá miliardy na výrobu zeleného vodíku. Má pomoci snížit emise z náročných provozů

Vodíkové plány EU jsou podle odborníků jako z říše snů

V Napajedlech spustil provoz první elektrolyzér na zelený vodík v Česku

Němci napustili první část páteřní sítě budoucích vodíkovodů (ilustrační foto)

Vodíková jednotka Siemens Mireo Plus H

Plány na rozšiřování vodíku jsou podle evropských auditorů nereálné

První potrubí pro distribuci vodíku by Německo mohlo dokončit už v příštím roce

Dodá nová metoda druhý dech výrobě vodíku?

Uzavření vodíkových čerpacích stanic majitele vodíkových aut nepotěší

Kloubový Solaris Urbino 18M electric v ulicích Barcelony

Nizozemský král Vilém-Alexandr (uprostřed) při zahájení prací na vodíkové síti

Vodíková Toyota Hilux

Vodíkový autobus Škoda H‘CITY

Čerpání vodíku do automobilu

Vodíkový autobus Solaris Urbino 18

Hyundai NEXO

Elon Musk

Toyota Mirai na vodík

Vodík

Elektrolyzér od společnosti Hysata

Vodíkový autobus u čerpací stanice

Plynové potrubí

Železnice

Hyundai Xcient - tahač na vodík

Vodíková Toyota Mirai

Ústí plynovodu v Německu

Vodíkový vlak Alstom

Čerpání vodíku do nádrže automobilu

Vodíkový vlak Alstom

Čerpání vodíku do vozidla



Nejnovější
Nejnovější