Elektromobily Škoda budou od příštího roku umět napájet elektřinou celý dům

     
Martin Bárta
7. 4. 2021 ▪ 11:55

Už v příštím roce se koncernové elektromobily dočkají nové funkce. Mimo nabíjení ze sítě ji tam budou umět i vracet. To by mohlo pomoci s řešením špiček v energetické síti a výkyvů způsobených obnovitelnými zdroji energie.

Škoda ENYAQ iV
Škoda ENYAQ iV
Foto: Škoda Auto

Podle člena představenstva Volkswagenu Thomase Ulbrichta, který získal server Handelsblatt by už od ledna příštího roku měly koncernové vozy na platformě MEB podporovat technologii V2G, tedy Vehicle-to-grid. Vozy tak budou umět nejen v případě výpadku napájení dodávat energii do domů i přenosové sítě.

Technologii podporuje i ENYAQ z Mladé Boleslavi

Obousměrnou technologii nabíjení, která umožní automobil jak nabíjet tak s ním zajišťovat energii pro dům či přímo distribuční síť už dříve testovalo koncernové Audi. V březnu letošního roku pak Volkswagen uvedl, že se mu podařilo technologii obousměrného nabíjení baterií typu V2G dovést do zdárného konce. Nynější informace od člena představenstva tak jen potvrzují domněnky o implementaci technologie.

Podle vyjádření Ulbrichta jsou nyní testovací vozidla v provozu a firma je tak v posledních fázích příprav technologie. Počínaje lednem příštího roku bude každý elektromobil koncernu postavený na platformě MEB schopen nejen nabíjení z elektrické sítě, ale také ji tam vracet.

Na platformě MEB jsou tak v současné době stavěny jak elektromobily Volkswagen, Audi tak i Seat či Škoda. Právě u mladoboleslavské značky je na platformě postaven první plně elektrický vůz Škoda ENYAQ iV. I ten by tak mohl zákazníkům sloužit jako záložní zdroj elektrické energie.

Technologie V2G u Nissanu

Navíc se dá očekávat, že při přibývajícím počtu elektromobilů se šance brzy chytí energetické firmy, které automobily využijí jako zdroj pro vykrývání špiček v energetické přenosové síti. Právě výkyvy v energetických sítích jsou stále více způsobovány rozmachem solární a větrné energie. Další zavírání uhelných elektráren a rozmach tohoto typu energie bude klást větší nároky na energetickou síť a využívání elektřiny z elektromobilů by mohlo pomoci s řešením.

Obnovitelnou energii není kde skladovat, auta by mohla pomoci

Prezentace na akci Volkswagenu nazvané Power Day 2021 navíc ukázala, že zhruba 6 500 GWh elektrické energie z obnovitelných zdrojů se nevyužívá právě kvůli nedostatku kapacit pro uložení této energie.

Pokud by ale všechny elektromobily měly podporu technologie V2G, došlo by rázem k vytvoření obrovské baterie rozložené v celé přenosové síti. Volkswagen tak patrně po rozšíření standardu může vytvořit partnerství s provozovateli přenosových sítí, které by jim zajistilo dostatek energie ve špičkách.

Výhody by technologie samozřejmě měla i pro zákazníky, kteří by své vozidlo k tomuto účelu využili a to nejspíše v nižší ceně za energii pro dobíjení vozidla samotného ale i provoz domácnosti.

Ochota zákazníků poskytnout své vozidlo ke stabilizaci energetické sítě ale dále zůstává otázkou, jelikož při častém využívání rozhodně dojde k rychlejší degradaci kapacity bateriových článků. Je tak na firmách, jak moc dobré podmínky nabídnou k tomu, aby se využívání technologie vyplatilo nejen jim, ale i zákazníkům s elektromobily.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Škoda Auto Volkswagen
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější