Motorka na elektřinu může mít dojezd jako ta se spalovacím motorem, ukazuje nový rekord. Není to však zadarmo

     
Tomáš Jelínek
14. 4. 2025 ▪ 12:50

Finské firmě se podařilo překonat světový rekord v dojezdu elektrického motocyklu. Její motorka tak dokáže ujet i více než 300 kilometrů na jediné nabití, čímž se výrazně přibližuje motocyklům se spalovacím motorem. Jediným rozdílem je však cena – ta je u futuristické elektromotorky opravdu vysoká.

Elektrická motorka Verge TS PRO
Elektrická motorka Verge TS PRO
Foto: Verge Motorcycles

Elektrické motocykly se posouvají mílovými kroky dopředu a jejich schopnosti se stále více začínají vyrovnávat těm se spalovacím motorem. Důkazem toho je i nový světový rekord v dojezdu, který ukazuje, že elektromotorka už dávno není jen hračkou do města nebo na krátké výlety. Nové stroje totiž mohou konkurovat i na delších trasách. V případě modelů od finské firmy Verge Motorcycles ovšem za cenu, která nebude pro každého.

Motocykl Verge TS PRO ULTRA, který za novým rekordem stojí, ukázal, že elektrický pohon není překážkou v dosažení vysokého reálného dojezdu. Právě s tímto strojem se totiž podařilo v Londýně překonat rekord a ujet 311 kilometrů na jediné dobití baterie. Zápis do Guinnessovy knihy rekordů ale nebyl proveden v žádných laboratorních podmínkách, motorka se totiž vydala přímo do ulic Londýna.

Tam ji čekaly reálné rychlosti, popojíždění v kolonách i další nástrahy, které nejen na jezdce na motocyklech čekají. Elektrická motorka stejně tak předtím neprošla žádnými extra úpravami, které by zajistily výrazné prodloužení dojezdu a v běžném provozu jinak byly téměr nerealizovatelné.

Verge TS PRO je rozhodně motorkou, která je díky svému futuristickému vzhledu nepřehlédnutelná od ostatních strojů, které lze potkat na silnicích. Její motor je integrován přímo do ráfku zadního kola, což uvolňuje prostor, snižuje těžiště a umožňuje výjimečné jízdní vlastnosti. Motorka nabízí výkon až 102 kW a točivý moment 1000 Nm – čísla, která nejsou běžná ani u motocyklů se spalovacím motorem.

Díky rychlonabíjení už jezdci nestráví ani velkou část dne na nabíječce. Z 0 na 80 % se baterie dostane za pouhých 35 minut. Mimo rychlého nabíjení pak TS PRO nabídne podobný komfort, na který jsou zvyklí majitelé elektromobilů. Součástí je tak digitální přístrojová deska, vzdálená diagnostika nebo OTA aktualizace.

To, že TS PRO nebude motorkou pro masy, ale ukazuje její cenovka. Základní varianta TS PRO totiž začíná na 29 900 eur, tedy něco přes 750 tisíc korun. Výkonnější varianta s vyšším točivým momentem (1200 Nm) a delším dojezdem na baterii pak donutí sáhnout ještě hlouběji do kapsy. Její cena totiž startuje na 44 900 eur, tedy přes 1,1 milionu korun.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Motocykly Motorky Elektrické motorky Elektřina Verge motorcycles Verge Guinnessova kniha rekordů



Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější