Motorka na elektřinu může mít dojezd jako ta se spalovacím motorem, ukazuje nový rekord. Není to však zadarmo
Finské firmě se podařilo překonat světový rekord v dojezdu elektrického motocyklu. Její motorka tak dokáže ujet i více než 300 kilometrů na jediné nabití, čímž se výrazně přibližuje motocyklům se spalovacím motorem. Jediným rozdílem je však cena – ta je u futuristické elektromotorky opravdu vysoká.
Elektrické motocykly se posouvají mílovými kroky dopředu a jejich schopnosti se stále více začínají vyrovnávat těm se spalovacím motorem. Důkazem toho je i nový světový rekord v dojezdu, který ukazuje, že elektromotorka už dávno není jen hračkou do města nebo na krátké výlety. Nové stroje totiž mohou konkurovat i na delších trasách. V případě modelů od finské firmy Verge Motorcycles ovšem za cenu, která nebude pro každého.
Motocykl Verge TS PRO ULTRA, který za novým rekordem stojí, ukázal, že elektrický pohon není překážkou v dosažení vysokého reálného dojezdu. Právě s tímto strojem se totiž podařilo v Londýně překonat rekord a ujet 311 kilometrů na jediné dobití baterie. Zápis do Guinnessovy knihy rekordů ale nebyl proveden v žádných laboratorních podmínkách, motorka se totiž vydala přímo do ulic Londýna.
Tam ji čekaly reálné rychlosti, popojíždění v kolonách i další nástrahy, které nejen na jezdce na motocyklech čekají. Elektrická motorka stejně tak předtím neprošla žádnými extra úpravami, které by zajistily výrazné prodloužení dojezdu a v běžném provozu jinak byly téměr nerealizovatelné.
Verge TS PRO je rozhodně motorkou, která je díky svému futuristickému vzhledu nepřehlédnutelná od ostatních strojů, které lze potkat na silnicích. Její motor je integrován přímo do ráfku zadního kola, což uvolňuje prostor, snižuje těžiště a umožňuje výjimečné jízdní vlastnosti. Motorka nabízí výkon až 102 kW a točivý moment 1000 Nm – čísla, která nejsou běžná ani u motocyklů se spalovacím motorem.
Díky rychlonabíjení už jezdci nestráví ani velkou část dne na nabíječce. Z 0 na 80 % se baterie dostane za pouhých 35 minut. Mimo rychlého nabíjení pak TS PRO nabídne podobný komfort, na který jsou zvyklí majitelé elektromobilů. Součástí je tak digitální přístrojová deska, vzdálená diagnostika nebo OTA aktualizace.
To, že TS PRO nebude motorkou pro masy, ale ukazuje její cenovka. Základní varianta TS PRO totiž začíná na 29 900 eur, tedy něco přes 750 tisíc korun. Výkonnější varianta s vyšším točivým momentem (1200 Nm) a delším dojezdem na baterii pak donutí sáhnout ještě hlouběji do kapsy. Její cena totiž startuje na 44 900 eur, tedy přes 1,1 milionu korun.