Češi jsou odpůrci elektromobility, nejprodávanější elektromobil v Evropě ale pochází z Česka
Češi se i přes postupně rostoucí prodeje stále vyhýbají elektromobilům a podle statistik jsou k nim skeptičtí. Absurdně tak působí situace, kdy nejprodávanější elektromobil v Evropě pochází právě z Česka.
Ačkoliv poslední prodeje elektromobilů v tuzemsku ukazují přesný opak, Češi jsou dlouhodobě k přijetí elektromobilů skeptičtí. Česká republika se tak dlouhé roky v rámci Evropské unie ocitá v tabulkách spíše na chvostu v počtu elektromobilů, které se pohybují na našich silnicích. Jinak je tomu ale v případě toho, co se v tuzemsku vyrábí. Aktuálně nejprodávanější elektrické vozidlo v Evropě se totiž produkuje v továrně Škody Auto v Mladé Boleslavi.
Podle dat společnosti JATO Dynamics, která zpracovává informace o prodejích vozidel v rámci Evropy, jasně vyplývá, že nejprodávanějším elektromobilem byl minulý měsíc nový model od Škody Auto pod názvem Elroq.
Ten v prodejích o více než tisíc kusů překonal i nejprodávanější model mateřského koncernu Volkswagen – ID.3. Celkem se tak Škodovce v dubnu podařilo prodat 7 998 kusů nového Elroqu. O něco méně úspěšný, ale stále na dobrém osmém místě, pak byl v prodejích i druhý, starší elektrický model automobilky pod názvem ENYAQ. Toho firma prodala 5 037 kusů.
I další tři pozice v tabulce prodejů po Elroqu ale obsadily koncernové vozy. Jak již bylo uvedeno, na druhé a třetí příčce se pak se shodným počtem prodaných 6 932 kusů umístily Volkswagen ID.3 a ID.7. Čtvrtou pozici pak obsadil Volkswagen ID.4 s 6 297 prodanými kusy.
Zajímavá je poptávka po elektromobilech od čínských výrobců. Evropské automobilky se totiž stále obávají jejich konkurence, která by mohla úplně změnit hru. V tabulce dubnových prodejů, která uvádí prvních 25 nejprodávanějších vozidel, se ale v současnosti žádná čínská značka neobjevila. V celkových prodejích všech modelů ovšem desátou pozici obsadila čínská automobilka BYD.
Na osmém místě v celkových prodejích se ale ukázala i automobilka Volvo, která je od roku 2010 v rukou čínského koncernu Zhejiang Geely Holding.