Vozidla s elektrickým nabíjením budou mít brzy na evropských trzích podíl 10 procent

     
Tomáš Jelínek
12. 9. 2020 ▪ 10:16

Trhu nových vozidel dále kralují konvenční pohony na motorovou naftu a benzin. Vozidla s elektrickým pohonem se ale blíží 10% podílu na trhu nově registrovaných vozidel. Celkem bylo za první pololetí prodáno o 40% méně vozů oproti loňsku.

Svařovací roboti v továrně Tesla ve Fremontu
Svařovací roboti v továrně Tesla ve Fremontu
Foto: Tesla

Zatímco počty vozidel s konvenčními spalovacími motory v rámci trhů Evropské unie stále snižují svůj podíl, u elektromobilů a hybridních vozidel je tento trend opačný. Na datech od Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) je patrné, že trendu prodejů těchto nízkoemisních či bezemisních vozidel kralují země, které na ně poskytují slevy či příspěvky.

Nové nárůsty vozidel s alternativním pohonem ale ukazují i data z tuzemska, kde je růst menší kvůli absenci státní podpory na nákup těchto vozidel. V tuzemsku také mezi vozidly s alternativním pohonem dále vedou hybridy.

Konvenční pohony mají stále svou silnou pozici

V druhém čtvrtletí bylo v Evropské unii registrováno 526 645 vozidel s dieslovým motorem, což představuje další pokles o 53,4 procent. Podíl na trhu tak pro automobily s naftovým pohonem dále klesl na 29,4 procenta, což dále ukazuje klesající trend. Ten je důsledkem obav spotřebitelů o budoucí zákazy používání těchto motorů v některých zemích, které jsou stále častěji avizovány.


Podobným způsobem došlo i k poklesu prodejů vozidel s benzinovým motorem. Ty svůj pokles zastavily na 55 procentech. I přes tyto poklesy je benzín a nafta stále preferovaným palivem a s podílem 81,3 procenta na všech prodaných vozidlech stále dominují trhu.

V alternativních pohonech dál vedou plug-in hybridy

Od dubna do června letošního roku se v celé EU zvýšil počet registrací vozidel s možností elektrického nabíjení o 53,3 procenta a zastavil se na 129 344 vozech. Díky tomuto růstu se tak podíl těchto vozidel zvýšil z 2,4 % v roce 2019 na 7,2 % ve druhé čtvrtletí 2020 a začíná se tak blížit desetiprocentnímu podílu na trhu.


Prodeji automobilů s možností elektrického nabíjení dále vedou plug-in hybridy (PHEV), které zaznamenávají více jak 133 procentní nárůst díky 66 128 nově zaregistrovaným vozům. Oproti tomu vozidla s bateriovým pohonem mají růst mnohem mírnější a to o 12,7 % na 63 216 jednotek.


Mezi alternativními pohony tak stále vítězí plug-in hybridy, zákazníci se totiž stále obávají plně elektrických vozidel, která nemohou zatím nabídnout dojezd srovnatelný právě s hybridním vozidlem. Rozdíl samozřejmě bude hrát i cena auta a to primárně na trzích bez příspěvků státu.

LPG, CNG či ethanol mají minoritu a dále klesají

I u nás stále oblíbené pohony na zkapalněný zemní plyn (LPG) či ethanol (E85) mají na evropských trzích minoritu se svými 1,9 % trhu nově registrovaných vozidel za druhé čtvrtletí.

Vozidel na ethanol, zkapalněný ropný plyn a zemní plyn se tak ve druhém čtvrtletí prodalo „pouze“ 34 656 kusů. Pokles byl způsoben hlavně nezájmem na italském trhu, na kterém byl dříve zájem o tyto pohony silný.

Nejvíce vozů s alternativním pohonem nakupují Němci
Nejvíce vozidel s alternativními pohony tedy těmi, které nefungují na konvenční motorovou naftu či benzín pak nakoupili Němci následovaní Francouzi. Na opačné straně pak stálo Španělsko a Itálie.

V první polovině letošního roku tak bylo v rámci EU prodáno 5,1 milionu nových osobních automobilů. V tomto počtu jsou zahrnuty i země Evropského sdružení volného obchodu tedy Norsko, Švýcarsko, Island a Spojené království. V meziročním srovnání se tak celkový prodej snížil téměř o 40%.



Sdílejte článek  
       


Zdroj: ACEA




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)

Řidiči nechtějí kupovat elektromobily ani s dotací, ukazuje průzkum



Nejnovější
Nejnovější