Unilever chce do roku 2030 odstranit ze svých produktů složky z ropy
Unilever chce udělat své čistící a prací výrobky pro domácnosti mnohem více ohleduplné k přírodě, připravil si tak více jak 26 miliard korun za pomoci kterých by měl do roku 2030 vytvořit technologie na náhradu ropy ve svých produktech.
Společnost Unilever, která je společně s několika dalšími značkami prodejcem nejznámějších značek čistících a pracích výrobků chce zapracovat na ekologické stopě svých výrobků. Do roku 2030 by tak měla ze svých produktů odebrat složky z ropy.
Výrobci chemie pro domácnost dlouhodobě pracují na snížení plastu a zvýšení možností jejich recyklace v obalech svých výrobků. Aby byly jejich výrobky ještě ekologičtější, je nutné revidovat i obsah těchto balení. Unilever tak nyní přichází s tím, že do roku 2030 odstraní ze svých výrobků úplně všechny složky, které pocházejí z fosilních paliv.
Inovace firmu vyjdou na víc jak 26 miliard korun
Firma by měla ropné látky ve svých produktech do budoucna nahradit hlavně těmi přírodními jako jsou mořské řasy a další rostliny. Na financování s tím spojených výzkumů si pak společnost připravila 1 miliardu EUR (26,3 miliardy korun), které by měly pokrýt financování biotechnologických výzkumů právě na využití přírodních látek místo ropy.
Produkty s budoucí složkou by tak měly být mnohem lépe biologicky
odbouratelné a tak šetrné k životnímu prostředí, vodě a jejím
živočichům. Unilever by také do roku 2025 měl snížit používání
čistého plastu bez recyklovaných příměsí na polovinu.
Moderní technologie zvýší účinnost výrobků šetrných k přírodě
Společnost si tak uvědomuje svůj podíl na znečišťování planety a příspěvku ke globálnímu oteplování přes své známé značky jako je Cif, Axe, Domestos, Dove, Rexona, Sunlight, Surf, Persil a mnoho dalších i mimo sortiment domácí chemie.
Unilever k investicím přistupuje také z důvodu velkého zájmu
spotřebitelů o výrobky, které budou ekologičtější, ale zároveň si
udrží své účinky, které často u ekologických produktů
nebývají na příliš vysoké úrovni například u čištění ploch či
prádla. Podle společnosti ale bude nejspíše možné tyto produkty vytvořit
díky rychlému rozvoji v oblasti vědy a techniky, která má nyní další
možnosti než dříve.