EnergoZrouti.cz

Unilever chce do roku 2030 odstranit ze svých produktů složky z ropy

  
Martin Bárta
5. 9. 2020 ▪ 07:46

Unilever chce udělat své čistící a prací výrobky pro domácnosti mnohem více ohleduplné k přírodě, připravil si tak více jak 26 miliard korun za pomoci kterých by měl do roku 2030 vytvořit technologie na náhradu ropy ve svých produktech.

Čistící prostředek na WC
Čistící prostředek na WC

Společnost Unilever, která je společně s několika dalšími značkami prodejcem nejznámějších značek čistících a pracích výrobků chce zapracovat na ekologické stopě svých výrobků. Do roku 2030 by tak měla ze svých produktů odebrat složky z ropy.

Výrobci chemie pro domácnost dlouhodobě pracují na snížení plastu a zvýšení možností jejich recyklace v obalech svých výrobků. Aby byly jejich výrobky ještě ekologičtější, je nutné revidovat i obsah těchto balení. Unilever tak nyní přichází s tím, že do roku 2030 odstraní ze svých výrobků úplně všechny složky, které pocházejí z fosilních paliv.

Inovace firmu vyjdou na víc jak 26 miliard korun

Firma by měla ropné látky ve svých produktech do budoucna nahradit hlavně těmi přírodními jako jsou mořské řasy a další rostliny. Na financování s tím spojených výzkumů si pak společnost připravila 1 miliardu EUR (26,3 miliardy korun), které by měly pokrýt financování biotechnologických výzkumů právě na využití přírodních látek místo ropy.


Produkty s budoucí složkou by tak měly být mnohem lépe biologicky odbouratelné a tak šetrné k životnímu prostředí, vodě a jejím živočichům. Unilever by také do roku 2025 měl snížit používání čistého plastu bez recyklovaných příměsí na polovinu.

Moderní technologie zvýší účinnost výrobků šetrných k přírodě

Společnost si tak uvědomuje svůj podíl na znečišťování planety a příspěvku ke globálnímu oteplování přes své známé značky jako je Cif, Axe, Domestos, Dove, Rexona, Sunlight, Surf, Persil a mnoho dalších i mimo sortiment domácí chemie.


Unilever k investicím přistupuje také z důvodu velkého zájmu spotřebitelů o výrobky, které budou ekologičtější, ale zároveň si udrží své účinky, které často u ekologických produktů nebývají na příliš vysoké úrovni například u čištění ploch či prádla. Podle společnosti ale bude nejspíše možné tyto produkty vytvořit díky rychlému rozvoji v oblasti vědy a techniky, která má nyní další možnosti než dříve.




Zdroj: Unilever