Čína se vysmívá nabíjení elektromobilů v Evropě. Její nápad budeme potřebovat všichni

     
Tomáš Jelínek
7. 8. 2024 ▪ 12:32

Čínský výrobce elektromobilů se vysmívá pomalému nabíjení elektromobilů v Evropě. Jejich stanice pro rychlé „dobití“ elektromobilů by brzy mohly dostat novou funkci, po které už volají evropské energetické firmy.

Proč pomalu nabíjet elektromobily, když to jde i jinak? Čínská firma teď chystá další vylepšení svých „nabíječek“
Proč pomalu nabíjet elektromobily, když to jde i jinak? Čínská firma teď chystá další vylepšení svých „nabíječek“
Foto: Unsplash

Čínský výrobce elektromobilů, kterému se v posledních měsících daří pomalu pronikat na evropské trhy, už před několika lety představil své řešení nabíjení. Stanice nazvané Power Swap Station se rychle staly způsobem, jak se vypořádat s pomalým nabíjením v Evropě. Díky těmto stanicím lze totiž už za dvě minuty odjíždět s plně nabitou baterií, což je prozatím na standardních nabíječkách nereálné. Firma NIO, která za těmito stanicemi stojí, by je v budoucnu chtěla ještě vylepšit.

Přestože výměnné stanice od čínské automobilky byly po svém oznámení v Evropě označovány spíše za test, který nebude dlouho fungovat, firma jim i nadále věří. Není se čemu divit, celkem už totiž v těchto stanicích, kterých je hlavně na domácím území v Číně přes dva a půl tisíce, proběhlo přes 50 milionů „nabití“, tedy spíše výměn baterií.

Firma ale neusnula na vavřínech a nyní přichází s dalším nápadem, který by mohl pomoci nejen jí k vyšším výdělkům, ale i k udržení stabilní energetické distribuční soustavy.

Energetika totiž v současnosti čelí problémům s přibývajícími domácími i komerčními fotovoltaickými elektrárnami. Výkyvy, které může energie z fotovoltaických nebo i větrných elektráren v přenosové síti způsobovat, je totiž potřeba nějakým způsobem vykrýt, což v současnosti není příliš dobře řešeno. Před nutností přidat do sítě různé způsoby vyrovnávání špičkových odběrů už varují například němečtí dodavatelé.

A přesně problém s chybějící energií v síti v době, kdy slunce byť jen překryje mrak a fotovoltaiky tak vyrábějí výrazně méně, by mohly pomoci řešit výměnné stanice pro baterie od automobilky NIO.

Každá výměnná stanice totiž obsahuje desítky baterií, které se po tom, co je stroj automaticky vymontuje z automobilu, začínají nabíjet. NIO by tak chtělo, aby se tyto baterie v budoucnu nabíjely z obnovitelných zdrojů a v okamžiku, kdy by v energetické soustavě chyběla energie, by baterie mohly část své energie předat. Tím by firma mohla vydělat peníze za poskytování stabilizace energetické soustavě a zároveň své baterie více využít.

Lze totiž předpokládat, že baterie v zařízení, které je vyměňuje, vždy stráví nějakou dobu a například v noci, kdy fotovoltaické elektrárny nevyrábějí elektřinu a zároveň je malá poptávka i po výměně baterií, lze baterie využívat i tímto způsobem.

S přibývajícím počtem baterií v energetické soustavě, které mají právě za cíl stabilizaci sítě v době nové energetiky, tedy energetiky obnovitelných zdrojů, by nápad čínské firmy mohl být skvělou možností, jak rychle zvyšovat dojezdy elektromobilů a zároveň pomoci stabilizovat energetiku.



Sdílejte článek  
       


Štítky: EU Evropská unie Čína Auto Automobily Elektromobily Elektromobilita Nabíjení



Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější