Albert rozšiřuje digitální cenovky, zabrání plýtvání papírem ale i jídlem
Už každá třetí prodejna řetězce Albert nabízí místo běžných papírových cenovek speciální digitální. Ty umožňují nejen snadno změnit cenu ale zabrání i plýtvání papírem a dokonce i jídlem.
Několik tun papíru v současné době každoročně ušetří řetězec prodejen Albert. Ten v tuzemsku stále rychleji rozšiřuje digitální cenovky, které ušetří nejen papír ale i čas zaměstnanců. Digitální způsob zobrazování ceny u zboží má nyní podle zprávy firmy už každá třetí prodejna.
Ještě do konce roku se přidají další prodejny
V současnosti tak v prodejnách sítě Albert najdou zákazníci už více jak 600 tisíc cenovek, které ovšem nemusí být vyměňovány jako ty běžné papírové při každé změně ceny. Nejčastěji se tak s nimi zákazníci setkají hlavně v oblasti čerstvého sortimentu jako je pečivo, ovoce nebo zelenina.
„Právě u tohoto sortimentu vyžaduje legislativa uvádět celou řadu doplňkových informací. Kromě čerstvých oddělení se zákazníci setkají s elektronickými cenovkami také u kosmetiky, čistících a pracích prostředků, v pokladní zóně a vybraných kategoriích trvanlivého zboží, jako je káva, čaj, dětská výživa, sušenky či cereálie. Vybrané městské supermarkety, například na Florenci v Praze či v Jesenici mají elektronické cenovky u velké většiny produktů,“ popisuje Tomáš Kořínek, manažer projektu digitálních cenovek prodejen Albert
Do konce letošního roku by navíc chtěla společnost zavést digitální cenovky v další desítce obchodů. Digitální cenovky také řeší časté problémy, kvůli kterým jsou zákazníci nespokojeni. Občas totiž dojde k poškození cenovky, jejímu špatnému umístění či jiným chybám jejímž výsledkem je nespokojený zákazník.
Digitální cenovky pomohou i snížit plýtvání potravinami
Digitální cenovky ale mají i mnoho dalších výhod, jednou z nich může být předcházení plýtvání potravinami. Obchody totiž například ve stanovenou dobu před zavírací dobou mohou plošně nastavit slevy například na pečivo. To si tak zákazníci koupí za výrazně nižší ceny a zabrání se tak zbytečnému plýtvání jídlem.
„Ve vybraných prodejnách zlevňujeme dvě hodiny před zavírací dobou pečivo o padesát procent s cílem předejít jeho plýtvání. Sleva se v průběhu chvíle propíše a zákazník se může rozhodovat podle nové ceny,“ vysvětluje Tomáš Kořínek.
Digitální podoba cenovek je už delší dobu používána v zahraničí, například v Německu lze na ně narazit ve velkém množství prodejen sítě REWE Group ale i dalších. Cenovka s displejem obsahuje speciální technologii, díky které není nutné cenovku připojovat ke zdroji elektrické energie či v ní vyměňovat baterie. Tato technologie se dá snadno přirovnat ke speciálnímu displeji jež obsahují například elektronické čtečky knih. Ceny jsou pak speciálním bezdrátovým signálem vysílaným v prodejně automaticky přepsány.