Lidl díky úpravě obalů vyprodukuje ročně o 360 tun plastů méně
Obchodní řetězec Lidl ušetří v následujících letech minimálně 360 tun plastů každý rok díky úpravě obalů svých výrobků. Úpravy připravil již v minulém roce a zároveň se zapojil do iniciativy #dostbyloplastu.
Provozovatel obchodního řetězce prodejen Lidl se pochlubil zprávou o udržitelném rozvoji za rok 2019. Minulý rok se řetězci dařilo hlavně v úspoře plastových obalů, kterých tak nyní ušetří každoročně až 360 tun.
Plasty jsou stále větším problémem odpadového hospodářství. Díky jejich nadměrnému používání a to hlavně plastů jednorázových vzniká jeden z největších ekologických problémů dneška. Plasty, které nejsou recyklovány a díky kombinaci s jinými druhy obalů jsou někdy i nerecyklovatelné často končí na skládkách, v řekách a potažmo v oceánech.
Podle statistik Světového fondu na ochranu přírody přibude v oceánech do roku 2040 1,3 miliardy tun plastů. I proti tomu chce Lidl svým chováním bojovat a tak v minulém roce zapracoval na obalech jím prodávaných produktů tak aby byly lépe recyklovatelné a zároveň plastu obsahovaly co nejmenší množství.
Odstraněním lžičky téměř dvě tuny plastu ročně
Lidl tak upravil mnoho svých výrobků mezi které patřila například mražená jahodová dřeň u které byla odebrána plastová lžička. Jen tímto Lidl odstranil 1,6 tuny plastu ročně ze svého portfolia. Řetězec také ztenčil obal mražených hranolků či jogurtů nebo zmenšil obaly ořechů či pracího prášku.
Lidl těmito úpravami také ukazuje možnosti dalším obchodním řetězcům,
že množství jimi prodávaných plastů snížit lze a přes počáteční
náklady budou konečné výsledky úprav skvělou zprávou pro
životní prostředí.
Lidl v práci proti zbytečné plastové zátěži plánuje pokračovat a to
i v rámci mateřské skupiny Schwarz, která představila svou strategii
REset Plastic. S tou by měla celá skupina do roku
2025 ušetřit v privátních výrobcích 20% plastu. V tuzemsku se
obchodní síť připojila k iniciativě #dostbyloplastu Ministerstva
životního prostředí.