EnergoZrouti.cz

Když budeme dál vyrábět spalovací motory, zničí nás čínská konkurence, varuje šéf dozorčí rady Fordu

     
Nikola Stránská
8. 8. 2024 ▪ 10:21

Pokud budeme dále vyrábět spalovací motory a nepřizpůsobíme se změně, zničí nás čínská konkurence, která je stále silnější. Podle šéfa automobilky Ford není na co čekat a je nutné masivně přecházet na elektromobilitu.

Šéf dozorčí rady Fordu varuje před dalším přešlapováním na místě
Šéf dozorčí rady Fordu varuje před dalším přešlapováním na místě
Foto: Unsplash

Pokračování ve výrobě spalovacích motorů, zatímco čínská konkurence přechází plně na elektromobilitu, by mohlo být velkým problémem pro evropský automobilový průmysl. Přesně to nyní potvrdil i šéf dozorčí rady automobilky Ford. Podle něj by měly zůstat nastavené cíle pro rok 2035 tak, jak jsou.

„Pokud věříte v prosperitu, růst a budoucnost, nechte cíle nastavené tak, jak jsou,“ řekl šéf dozorčí rady automobilky Ford pro Německo, Gunnar Herrmann, v rozhovoru pro BILD Talk.

Podle Herrmanna se totiž všichni, kteří nyní volají po změně plánovaného termínu zákazu spalovacích motorů v roce 2035, bojí změny a nemají žádnou strategii, co v dalších letech s automobilovým průmyslem dělat. Přesně takové přešlapování na místě a zastavení vývoje by ale mohlo pouze ohrozit automobilový průmysl. V okamžiku, kdy evropské automobilky nebudou mít jasně daný cíl a zaměřovat se na vývoj elektromobilů, pouze uvolní místo čínské konkurenci.

Už nyní je tempo, kterým čínští výrobci elektromobilů představují svá vozidla, která v mnohém už dávno nejsou jen levnou kopií, ale plnohodnotnou náhradou za ta evropská, výrazně zesílilo. Pokud bychom se nesnažili konkurenci vzdorovat a zůstali u spalovacích motorů, mohly by mnohé evropské ekonomiky, včetně Česka, dopadnout jako kdysi americká mekka automobilů – Detroit.

Ford nyní, aby mohl konkurovat novým čínským značkám a reagovat i na změny v celém autoprůmyslu, připravuje novou platformu pro své elektromobily. Dosud se totiž zaměřoval hlavně na velké elektromobily a SUV, po kterých ale není taková poptávka.

Automobilka tak nyní na každém vozidle podle Herrmanna prodělává asi 44 000 eur (asi 1,1 milionu korun), což je dlouhodobě neudržitelný byznys. Problémem je ale podle něj stálé přešlapování na místě, které řidiče od nákupu elektromobilů odrazuje. Pokud by totiž bylo jasně stanoveno, kdy spalovací motory skončí a s termínem se již nehýbalo, mohou se na to lépe připravit řidiči nákupem nových vozidel, ale i samotné automobilky při jejich vývoji.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Auto Automobily Ford Elektromobily Čína EU Elektromobilita


Pondělník.

Přehled aktuálního dění každé pondělní ráno ve vaší schránce.