Když budeme dál vyrábět spalovací motory, zničí nás čínská konkurence, varuje šéf dozorčí rady Fordu

     
Nikola Stránská
8. 8. 2024 ▪ 10:21

Pokud budeme dále vyrábět spalovací motory a nepřizpůsobíme se změně, zničí nás čínská konkurence, která je stále silnější. Podle šéfa automobilky Ford není na co čekat a je nutné masivně přecházet na elektromobilitu.

Šéf dozorčí rady Fordu varuje před dalším přešlapováním na místě
Šéf dozorčí rady Fordu varuje před dalším přešlapováním na místě
Foto: Unsplash

Pokračování ve výrobě spalovacích motorů, zatímco čínská konkurence přechází plně na elektromobilitu, by mohlo být velkým problémem pro evropský automobilový průmysl. Přesně to nyní potvrdil i šéf dozorčí rady automobilky Ford. Podle něj by měly zůstat nastavené cíle pro rok 2035 tak, jak jsou.

„Pokud věříte v prosperitu, růst a budoucnost, nechte cíle nastavené tak, jak jsou,“ řekl šéf dozorčí rady automobilky Ford pro Německo, Gunnar Herrmann, v rozhovoru pro BILD Talk.

Podle Herrmanna se totiž všichni, kteří nyní volají po změně plánovaného termínu zákazu spalovacích motorů v roce 2035, bojí změny a nemají žádnou strategii, co v dalších letech s automobilovým průmyslem dělat. Přesně takové přešlapování na místě a zastavení vývoje by ale mohlo pouze ohrozit automobilový průmysl. V okamžiku, kdy evropské automobilky nebudou mít jasně daný cíl a zaměřovat se na vývoj elektromobilů, pouze uvolní místo čínské konkurenci.

Už nyní je tempo, kterým čínští výrobci elektromobilů představují svá vozidla, která v mnohém už dávno nejsou jen levnou kopií, ale plnohodnotnou náhradou za ta evropská, výrazně zesílilo. Pokud bychom se nesnažili konkurenci vzdorovat a zůstali u spalovacích motorů, mohly by mnohé evropské ekonomiky, včetně Česka, dopadnout jako kdysi americká mekka automobilů – Detroit.

Ford nyní, aby mohl konkurovat novým čínským značkám a reagovat i na změny v celém autoprůmyslu, připravuje novou platformu pro své elektromobily. Dosud se totiž zaměřoval hlavně na velké elektromobily a SUV, po kterých ale není taková poptávka.

Automobilka tak nyní na každém vozidle podle Herrmanna prodělává asi 44 000 eur (asi 1,1 milionu korun), což je dlouhodobě neudržitelný byznys. Problémem je ale podle něj stálé přešlapování na místě, které řidiče od nákupu elektromobilů odrazuje. Pokud by totiž bylo jasně stanoveno, kdy spalovací motory skončí a s termínem se již nehýbalo, mohou se na to lépe připravit řidiči nákupem nových vozidel, ale i samotné automobilky při jejich vývoji.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Auto Automobily Ford Elektromobily Čína EU Elektromobilita



Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější