Elektromobily by měly být označeny jako nebezpečné zboží, vyzývají politici po požáru lodi
Elektromobily by měly být označeny za nebezpečné zboží stejně jako je tomu u samostatně přepravovaných baterií, vyzývají němečtí poslanci z SPD. Podle ministerstva je ale obava o požáry elektromobilů lichá a opatření tak zatím nemá smysl.
Požár na lodi Fremantle Highway, převážející osobní vozidla včetně těch na elektrický pohon, zaplnil v minulých dnech stránky mnoha médií. Ačkoliv se požár nákladní lodi v Severním moři podařilo uhasit a loď byla po několika neúspěšných pokusech odtažena do přístavu v nizozemském Eemshavenu, vyvolal požár další vlnu nevole proti elektromobilům. Ty jsou podle německých sociálnědemokratických politiků nebezpečné a měly by tak být označeny stejně jako jiné zboží.
Přestože dosud není jasné, co přesně požár na nákladní lodi vyvolalo, krátce po tom co bylo oznámeno, že na lodi jsou i elektromobily, zpráva rychle proplula mnoha médii. Někteří lidé na sociálních sítích tak okamžitě začali prezentovat jako hlavního viníka požáru právě elektromobily, což ale stále není potvrzené.
Velmi rychle tak přispěchal se svým vyjádřením i poslanecký klub SPD (Sociálnědemokratická strana Německa), který v dopise ministerstvu dopravy označil elektromobily jako nebezpečné zboží. Podle politiků jsou totiž standardně jakékoliv bateriové články v přepravě zařazovány mezi nebezpečné zboží.
U elektromobilů, které v sobě baterie obsahují tomu tak ale není. To ostatně potvrdilo i německé ministerstvo dopravy, které ale označení elektromobilů za nebezpečné zboží odmítlo. Podle ministerstva jsou totiž požáry elektromobilů extrémně vzácné a není jich nijak výrazně větší množství než je tomu u spalovacích motorů, což ostatně potvrzují nejen statistiky z Německa, ale i dalších evropských států. Ačkoliv ale podle statistik elektromobily nehoří v nijak větším počtu než vozidla se spalovacím motorem, jsou jejich požáry výrazně obtížně hasitelné.
Podle zpravodajských informací je na palubě 200 metrů dlouhé Fremantle Highway téměř 3 800 vozidel, včetně zhruba 500 elektromobilů. Zprávy o tom, že je viníkem požáru elektromobil se objevily krátce po tom, co se do médií dostala informace o požáru, zatím ale důvod vzniku požáru stále nebyl potvrzen.