Už do tří let hrozí nedostatek baterií pro elektromobily, varuje šéf Stellantis

     
Lenka Nováková
11. 5. 2022 ▪ 08:58

Už do osmi let chce automobilka Stellantis, která patří mezi světově největší výrobce automobilů, ukončit prodej spalovacích motorů. Plány by ji ale mohl narušit nedostatek baterií, kterého se obává její ředitel.

Nabíjení baterií elektromobilu
Nabíjení baterií elektromobilu
Foto: Oxana Melis on Unsplash

Přechod na elektrická vozidla v posledních měsících začíná dramaticky nabývat na síle. Ukazuje na to i statistika prodejů elektrických vozidel, která říká, že každé 10. prodané vozidlo v Evropské unii byl elektromobil. Příští roky ovšem celou EU, USA nebo i Čínu čeká podle odborníků opravdový boom elektromobilů. Podle generálního ředitele Stellantisu, který patří mezi jednu z největších světových automobilek by ale už do několika let mohl přijít nedostatek zásadní komponenty – baterií.

Firma chce za osm let prodávat jen elektromobily, už za dva roky ale možná nebude mít baterie

Šéf Stellantisu, pod který v současnosti spadají jak francouzské značky Peugeot, Fiat, Citröen, ale i luxusní Maserati nebo americké značky Jeep, Chrysler, Dodge, RAM a další už nyní varoval, že rozvoj elektromobilů by mohl být velký problém. Podle Carlose Tavarese totiž nejsou kapacity pro výrobu baterií elektromobilů dostatečné. I přes významné investice do výstavby takzvaných „gigafactory“ v mnoha světových zemích může být pro nové elektromobily baterií nedostatek.

Dodávka bateriových článků by tak mohla být dalším úzkým hrdlem pro výrobu nových automobilů stejně jako tomu bylo v případě počítačových čipů, které ochromily velkou část výrobců automobilů. Samotný Stellantis má přitom plán na ukončení prodejů vozidel se spalovacím motorem a od roku 2030 chce prodávat pouze elektromobily.

Na problémy s výrobou baterií už dříve upozornil i šéf největší elektromobilky světa Elon Musk. Podle něho není problémem nedostatek vzácných kovů a dalších látek, kterých je prý na světě dostatek. Hlavním problémem je ale chybějící infrastruktura, tedy dodavatelé, kteří budou schopni kovy vytěžit a zpracovat tak, aby bylo možné je pro baterie využít. Firma už tak podle Muska zvažuje, že se do těžby a zpracování pustí sama, aby nebyla závislá na externích společnostech.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Elektromobilita Auto Baterie Doprava
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější