Při nákupu nového vozidla jedině spalovací motor. Velká část řidičů je k elektromobilům stále skeptická
Když nové auto, tak ve většině případů stále se spalovacím motorem. Nový průzkum ukázal, že řidiči stále preferují benzínové a naftové motory před elektromobily. Zájem o tato vozidla se navíc meziročně zvýšil.
Přechod na elektromobily zůstává podle informací poradenské společnosti Deloitte pro mnoho řidičů stále nemyslitelný. Jak ukazuje poslední průzkum mezi německými řidiči, více než polovina z nich plánuje při příštím nákupu svého nového vozidla opět preferovat spalovací motory.
Nejaktuálnější data o prodejích elektromobilů napříč zeměmi evropské unie ukazují obrovské rozdíly mezi tím, jaký zájem o elektromobily místní řidiči mají. V severských zemích, jako je Švédsko, Norsko (to není členem EU), ale i například v Dánsku nebo Nizozemsku tvoří prodeje elektromobilů stále větší podíl. Například v Nizozemsku je tak už téměř každé nově registrované vozidlo elektromobil a místní infrastruktura i podpora od politiků prodeji těchto vozidel rozhodně svědčí.
Mimo zmiňované státy je ale podpora výrazně nižší, což ukazují i statistiky z České republiky, kde množství elektromobilů stále narůstá, jejich podíl na celkových prodejích je ale stále spíše zanedbatelný. Zájem o elektromobily ale podle dat Deloitte klesá i u našich německých sousedů, kteří jsou dlouhodobě ekologickým projektům rozhodně více nakloněni než Češi.
V posledním průzkumu mezi německými řidiči uvedlo už 53 procent z nich, že jako další vozidlo by při nákupu zvažovali hlavně benzínový či naftový motor. Ještě skeptičtěji pak toto číslo vypadá ve srovnání se stejným průzkumem, který proběhl i v minulém roce. Loni totiž nákup spalovacího motoru preferovalo o osm procent lidí méně než letos.
Hlavní důvody, proč nejsou preferovaným pohonem pro nová auta u německých řidičů elektromotory, ale zůstávají vesměs stejné. Problém pro řidiče je totiž vysoká pořizovací cena, která i přes pokles v minulých letech stále není přijatelná. Obavy pak zvyšuje i nedostatečná či úplně chybějící nabíjecí infrastruktura.