Největší síť nabíječek elektromobilů je v německu provozována nelegálně, úřady jsou v klidu
Největší provozovatel nabíjecích stanic v německu, americká Tesla prý provozuje celou svou síť nabíječek nelegálně. Úřady jsou ale zatím nejen k Tesle shovívavé.
Největší síť dobíjecích stanic pro elektromobily od americké společnosti Tesla je podle zprávy německého serveru Handelsblatt provozována nelegálně. Nabíječky Supercharger, jak je firma nazývá totiž nejsou kalibrované německými úřady tak, aby bylo množství odebrané energie účtováno všem stejně a přesně. Německý úřad, který má kalibraci na starost je ale k provozovatelům nabíječek prozatím benevolentní.
Tesla v současnosti provozuje v německu největší síť nabíjecích stanic, kterých je více jak 1 800. Měřiče, které počítají elektřinu, jež si zákazníci do vozidla nabijí ale nejsou kalibrované německými úřady a proto by neměly být využívány.
Stejný problém jako nabíječky Supercharger mají ale i jiné sítě dobíjecích stanic elektromobilů jako je například síť Ionity. Oproti tomu většina dalších nabíjecích sítí zákon dodržuje a měřiče má kalibrované.
Zákon, který nutí provozovatele nabíjecích stanic ke kalibraci měřidel ze strany úřadů přitom dříve Teslu trápit nemusel. Ve většině případů totiž zákazníci za nabíjení neplatili přímo za odebranou kilowatthodinu ale jinými způsoby. V současnosti už ale nabíjecí stanice umožňují jak nabíjení vozidel Tesla, tak i jiných značek za stanovenou cenu za kWh.
Právě v tomto případě je pak nutné kalibrované měřidlo a to bez ohledu na to, zda je nabíjecí stanice určená pro veřejnost nebo se nachází ve firemních či soukromých prostorech.