Hyundai chystá revoluci u svých vozidel. Funkci přitom už několik let nabízí Tesla nebo nově i Škoda Auto
Hyundai chystá revoluci u svých vozidel. Technologii, která umožní vylepšování vozidla i bez návštěvy servisu už přitom dlouhá léta nabízí americká Tesla. Nedávno ji do svého prvního elektromobilu implementovala i mladoboleslavská Škoda Auto.
Korejská automobilka Hyundai, která i v Česku sklízí v posledních letech stále větší úspěchy nejen u zákazníků z řad domácností, ale i ve státních zakázkách chystá jednu velkou změnu. Už do roku 2025 by totiž všechny její modely bez rozdílu na pohon měly nabídnout aktualizace softwaru Over-The-Air (OTA). Zákazníci si tak budou moci snadno dokoupit další funkce pro své vozidlo i bez návštěvy servisního střediska.
Technologie samotná přitom není žádnou novinkou, ale její uplatnění dosud výrobci vozidel našli hlavně v elektromobilech. Příkladem tak může být americká Tesla, která aktualizace OTA nabízí ve všech svých modelech už několik let. Své zkušenosti s tímto typem aktualizací už ale získává i automobilka Škoda, která možnosti OTA aktualizací nabídla u svého elektrického modelu ENYAQ iV. V případě mladoboleslavské značky je ale nejprve nutné u starších vozidel navštívit servis, který aktualizuje vozidlo a následně OTA aktualizace povolí. Vozidla, která v současnosti opouštějí výrobní linky by už ale měla mít tuto technologii v základu.
Hyundai se tak připojí k dalším automobilkám, které v budoucnu plánují část financí získávat z předplacených služeb, které si zákazníci budou moci dokoupit během užívání vozidla. V mnoha případech pak bude možné opravit některé potíže, jež ve vozidle nastanou pouhou změnou softwaru. Právě možnosti této technologie už mnohokrát ukázala Tesla pod vedením miliardáře Elona Muska, kdy místo svolávací akce jen upravila parametry vozidla.
Korejskou automobilku vývoj a implementace nových technologií vyjde asi na 300 miliard korun. Firma tím ale v budoucnu může získat další zdroj příjmů a také velké množství dat o vozidlech, které bude moci sama nebo prostřednictvím dalších partnerů využívat. Vozidla by tak v budoucnu mohla poskytovat propojení s dalšími vozidly na silnici díky čemuž si snadno předají například informace o aktuální dopravě, výmolu v komunikaci a další zprávy, které pomohou k bezpečnějšímu, ekologičtějšímu a plynulejšímu provozu.
Mimo to mohou být díky průběžným aktualizacím a neustálému připojení vozidel k internetu získávána zajímavá data i pro pojišťovny. Ty tak budou moci dle chování řidiče poskytnout například výhodnější povinné či havarijní pojištění vozidla.