Čínské automobilky pokračují v expanzi navzdory clům. Xiaomi chce být do patnácti let mezi pěticí největších

     
Martin Bárta
23. 8. 2024 ▪ 10:02

Čínské firmy, i přes cla nastavená Evropskou unií, nepolevují ve snaze ovládnout evropský automobilový trh. Své plány nejen pro evropskou sedmadvacítku má i výrobce elektroniky a nyní i automobilka Xiaomi. Podle jejího šéfa chce do patnácti let být jednou z pěti největších automobilek na světě.

Xiaomi SU7, první model čínské automobilky
Xiaomi SU7, první model čínské automobilky
Foto: Xiaomi

Čínská společnost Xiaomi, známá především svými smartphony a elektronikou, má ambiciózní plán stát se jedním z pěti největších světových výrobců automobilů a to už během příštích patnácti let. Tento cíl se může zdát příliš ambiciózní, zvláště když Xiaomi vstoupilo na automobilový trh teprve nedávno a nyní bude při evropské expanzi podobně jako další čínské automobilky čelit clům nastaveným Evropskou unií. Firma ale v posledních letech nejen na trhu mobilních telefonů ukázala, že je schopná rychlého růstu a inovací.

Xiaomi vstoupilo na trh elektromobilů s modelem SU7, který se ukázal jako velký úspěch. Sportovní model, který se začal prodávat v loňském roce by se rozhodně dal označit za velmi úspěšný. Už během prvních 27 minut, kdy firma spustila objednávky si jej objednalo padesát tisíc zákazníků.

Firma tak následně musela zvýšit své výrobní kapacity, aby uspokojila vysokou poptávku. Už v polovině roku příštího roku navíc Xiaomi plánuje uvést na trh vylepšenou verzi svého prvního elektromobilu pod názvem SU7 Ultra, s výkonem 1 548 koní, který bude schopna dosáhnout rychlosti až 350 km/h.

Xiaomi se nesoustředí pouze na domácí trh v Číně, ale plánuje i globální expanzi, přičemž Evropa hraje klíčovou roli. Na letošních olympijských hrách v Paříži prezentovala společnost svůj model SU7, který má být v budoucnu dostupný i na evropském trhu. CEO společnosti, Lei Jun, se nechal slyšet, že Xiaomi je připraveno investovat značné prostředky do své automobilové divize, přičemž za poslední tři roky již firma do vývoje elektromobilů investovala přibližně 10 miliard dolarů.

I přes současné finanční ztráty v automobilové divizi je vedení Xiaomi přesvědčeno, že dosažení velkého objemu výroby povede v budoucnu k ziskovosti. Finanční ředitel společnosti Alain Lam uvedl, že v současnosti je hlavním cílem růst a dosažení globálního měřítka, přičemž ziskovost bude následovat později.

Ačkoliv se cesta k dosažení cíle, stát se jedním z pěti největších výrobců automobilů na světě, zdá dlouhá a nákladná, Xiaomi věří, že její schopnost inovace, rychlý růst a rozsáhlé investice ji k tomuto cíli přivedou. Společnost má za sebou úspěšný vstup na trh s elektronickými zařízeními a nyní se chystá zopakovat tento úspěch i na automobilovém trhu. Cesta však nebude snadná, zvláště v konkurenci s již zavedenými hráči jako jsou Tesla, Volkswagen či Toyota.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Auto Čína Elektromobily Automobily Elektromobilita Xiaomi SU7



Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější