Americké město chystá řešení pro jeden z největších problémů dobíjení elektromobilů

  
Tomáš Jelínek
26. 5. 2022 ▪ 08:47

V americkém Seattlu chystají řešení jednoho z největších problémů při dobíjení elektromobilů. Mnoho lidí totiž nemá přístup k vlastní nabíjecí stanici a musí tak využívat pouze dobíjení na veřejných nabíječkách. Společnost Seattle City Light by ale chtěla obyvatelům bytových, panelových a dalších domů nabídnout možnost nabíjení přímo na ulici v blízkosti jejich bytu.

Nabíjení elektromobilu
Nabíjení elektromobilu
Foto: David McComb z Pixabay

Nabíjení elektromobilů může být pro velkou část lidí i u nás problémem, který není snadné vyřešit. Mnoho obyvatel měst totiž díky bydlení ve velkých bytových a panelových domech nemá přístup k vlastní nabíječce elektromobilu a při nabíjení se tak musí spoléhat pouze na veřejné dobíjecí stanice. To následně velmi snižuje komfort využívání elektromobilu a různá města a společnosti tak hledají způsob, jak nabíjení řešit do budoucna.

V poslední době se tak na tento problém zaměřil americký Seattle, jehož energetická společnost Seattle City Light (SCL) nově nabízí nabíjecí stanici pro elektromobil, díky které mohou nabíjet své vozidlo vedle domu i lidé, kteří nemají možnost umístění vlastní nabíječky.

Její program Charged EVs totiž umožní instalaci nabíjecích stanic na základě objednávky, a to přímo na sloupy veřejného osvětlení. Majitelé bytů tak budou moci společnost požádat o instalaci nabíječky a zároveň přímo určit místo, kde by mělo k instalaci dojít. Ačkoliv konečné slovo při umístění nabíječky bude jen na SCL, je jasné, že se firma bude snažit vyhovět co nejvíce zákazníkům.

Podle SCL navíc zákazníci nebudou za instalaci nabíječky nic platit, firma pak bude stanici provozovat i udržovat. Zákazníci tak budou pouze platit paušální poplatek, který bude s poskytováním nabíječky spojený a k němu cenu za každou kilowatthodinu, kterou spotřebují.

Jelikož budou nabíječky umístěné na sloupech veřejného osvětlení a podobných místech, nelze samozřejmě očekávat, že bude jejich výkon nějak ohromující. Podle SCL tak jejich nabíječky nabídnou výkon až 9,6 kW.

Jedinou nevýhodou nabíječek ovšem může být jejich veřejné umístění. Využívat je totiž bude moci kdokoliv, kdo bude platit paušální poplatek a na místě pro dobíjení zrovna zaparkuje. Přednost při nabíjení tak bude fungovat jednoduchým pravidlem: kdo dřív přijde, ten dřív mele.




Štítky: Elektromobil Auto Nabíjení Seattle USA Spojené státy americké Elektromobilita Baterie
Zdroj: RED