Amazon umožní snadnější nákup ekologicky šetrných produktů
Největší světové tržiště umožní snadnější vyhledávání ekologicky šetrných výrobků. Navíc zavádí i vlastní certifikaci výrobků, které neobsahují zbytečný vzduch a jsou tak udržitelné a produkují nižší emise.
Americký obchodní gigant Amazon spustil nový program „Climate Pledge Friendly“, ten by měl zákazníkům jeho největšího světového obchodu pomoci se snadnějším nalezením ekologicky šetrných produktů. Těch má nyní Amazon v nabídce více jak 25 tisíc.
Obchod nově umožní vyhledávat produkty s novým štítkem, které mají nějakou z certifikací udržitelnosti a pomáhají tak chránit životní prostředí či snižovat uhlíkovou stopu výrobku i při dopravě k zákazníkovi.
Nové označení možná „donutí“ některé výrobce k ekologičtějšímu přemýšlení
Ačkoliv nejčastější kategorií těchto certifikovaných výrobků je kosmetika a potraviny, není už problém nalézt výrobky s novým označením i v oblasti módy či osobní elektroniky. Výrobky jsou nově mimo možnosti jejich vyhledávání označeny i přímo na produktové stránce.
Zákazník se tak bude díky novým možnostem moci snadno rozhodnout
například mezi alternativami některých výrobků mezi těmi, které jsou
udržitelné a těmi co nikoliv.
Díky širokému záběru tržiště Amazon se navíc dá očekávat, že nové
označení do budoucna stimuluje výrobce k vytváření
udržitelnějších produktů tak, aby dokázali být
konkurenceschopné. Výrobky s různými certifikáty totiž dlouhodobě
vykazují u zákazníků růst, který v budoucnu bude nejspíše ještě
akcelerovat.
Obchod bude označovat i výrobky bez přebytečného vzduchu v balení
Největší světové tržiště založené Jeffem Bezosem spolu s novým označením výrobků spouští i svou vlastní certifikaci: „Compact by Design“. Tuto certifikaci bude společnost udělovat výrobcům, kteří nabídnou své výrobky v obalech bez přebytečného vzduchu či vody.
Stále velkým problémem mnoha výrobců je totiž cílení na psychologii
u zákazníka, který často nakoupí výrobek jen díky velkému
balení. To je ale často jen naplněno vzduchem a dochází tak ke
zbytečné produkci obalových materiálů. Příkladem mohou být například
bramborové lupínky, které ve velkých sáčcích
využívají pouze třetinu obalu a zbytek je vzduch. Podobných obalů bychom
ale na trhu našli opravdu obrovské množství.
Odstraněním přebytečného vzduchu a vody, které vytvářejí velká balení
je navíc i levnější a ekologičtější světová přeprava těchto
výrobků ať už letecky, po silnici či po vodě. Zmenšením těchto
obalů při zachování jejich obsahu tak může celosvětově dojít
k obrovské úspoře emisí oxidu uhličitého.