Německo má nový rekord. 20 tisíc nově registrovaných elektromobilů za měsíc
Obliba elektromobilů u německých zákazníků stále více roste, dokazují to aktuální data německého federálního úřadu pro motorovou dopravu. Podle něj bylo v září registrováno přes 20 tisíc nových elektromobilů.
Dotace, nižší náklady, omezení vjezdu vozidel na fosilní paliva do měst či plány na zákazy prodejů automobilů na fosilní paliva v některých zemích. Možná i tyto důvody stojí za stále rostoucí poptávkou po elektromobilech a hybridních automobilech. Ty druhé jmenované by ale podle některých návrhů na zákaz konvenčních paliv mohly mít problém také.
Silného růstu elektromobilů se obávají „tradiční“ automobilky
Růst elektromobility je znát nejen na stále se rozšiřujících plánech automobilek na vytvoření nových modelů s provozem na baterie ale i v reálném provozu. V tom německém teď podle tiskové zprávy místního úřadu pro motorovou dopravu přibývá elektromobilů stále rychlejším tempem. V září totiž byla překonána hranice 20 tisíc nově registrovaných osobních elektromobilů. Těch bylo 21 188, což je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nárůst o 260 procent.
Právě Německo patří mezi největší evropský trh s automobily a tak je
snahou nejen německých automobilek co nejdříve nabídnout plnohodnotné
elektromobily, které zajistí dlouhý dojezd a komfort svým uživatelům. To
jim nyní jak ukazují data vychází.
Německým značkám jako je Volkswagen, Opel či Audi (který ovšem spadá pod
koncern VW) ovšem také v oblasti elektromobilů silně šlape na paty
americký konkurent Tesla. Ten je v současnosti oproti tradičním
automobilkám ve vývoji elektrických vozidel přeci jen o krok
dál, což si samozřejmě jejich šéfové uvědomují. Právě Tesla na německém
trhu zaznamenala v září růst o 82,7% v rámci dovozových
značek.
V Česku elektrická vozidla zatím příliš netáhnou
Z tuzemských dat mohou ale zatím automobilky alespoň u nás zůstat klidné. Podle Svazu dovozců automobilů (SDA) se totiž do konce září prodalo v Česku pouze 1 404 elektromobilů, což je necelý procentní podíl na prodejích. Moc lépe na tom u nás nejsou ani registrace hybridních elektromobilů, které dělají 0,8 procenta prodaných osobních automobilů.
Přes 95 procent prodaných automobilů od ledna do září tak mělo
benzínový či naftový motor. Podíl konvenčních paliv u nás tedy
dlouhodobě stejně jako na ostatních trzích klesá, ale tento pokles je
opravdu velmi pozvolný.
Nízký růst elektromobility v tuzemsku ale může mít i jednoduchou
příčinu a tou je státní podpora. V Německu stejně jako v několika
dalších zemích Evropské unie poskytují státy dotační podporu na
nákup elektromobilů. V tuzemsku je však tato podpora dostupná
pouze pro firmy či živnostníky a běžný kupující na ni tak
nedosáhne.