Spalovací motory jsou mrtvé, nahradí je elektromobily. Podle německého ministra už není o čem diskutovat

     
Martin Bárta
6. 1. 2022 ▪ 16:13

Spalovací motory jsou podle německého ministra dopravy definitivně mrtvé, nahradí je elektromobily. Těm ale na jejich rychlý růst stále chybí dostatečná infrastruktura, která by zajistila nabíjení téměř kdekoliv.

Volker Wissing
Volker Wissing
Foto: Harald Krichel, CC BY-SA 3.0

Ačkoliv růst prodejů elektromobilů v Německu vytváří stále nové rekordy, stále není dostatečný. Země tak podle ministra dopravy nové vlády musí mnohem rychleji instalovat nové nabíjecí stanice tak, aby byly dostupné v mnohem větší míře než je tomu dnes u čerpacích stanic. Nabít elektrický vůz by tak mělo být možné podle ministra dopravy téměř všude.

Infrastrukturu by měli rozšiřovat výrobci vozidel

Nová německá vláda, často označovaná jako vláda „semaforu“ podle barev koalic, které se jí účastní si dala hned na začátku nelehký cíl. Do roku 2030 tak chtějí mít politici v zemi alespoň 15 milionů plně elektrických aut, což je dozajista nesnadný úkol ale při současné orientaci na automobily s nulovými emisemi rozhodně ne nesplnitelný.

Jediným problémem rychlejšího rozvoje elektromobility tak bude často probírané téma nabíjecích stanic. Těch je totiž v současnosti po celém Německu něco přes 50 tisíc. Jen malá část z nabíječek, tedy zhruba 7 500 je navíc rychlonabíjecích.

A právě to by se pro rozvoj elektromobility do budoucna, která už dnes není jen okrajovým tématem, ale hlavním bodem výroby mnoha automobilek v příštích letech mělo změnit.

Podle vyjádření spolkového ministra dopravy Volkera Wissinga pro televizi ARD je tak nutné co nejrychleji usilovat o zvýšení e-mobility v Německu. Zároveň je nutné řešit i vysoké ceny elektřiny, které v současnosti vytvářejí silnou energetickou krizi. Právě vysoké ceny nabíjení by totiž mohly zmenšit jednu z hlavních výhod elektromobilů, a to jejich nízké provozní náklady na ujetý kilometr.

Wissing také chce do většího rozšiřování infrastruktury pro elektromobily zapojit domácí výrobce vozidel. Právě ti by totiž podle něj měli být průkopníci v infrastruktuře pro nové druhy mobility.

Ministr zároveň vyzval k ukončení debat o tom, jaký systém bude ideální pro dopravu budoucnosti. Na evropské úrovni je totiž nyní již naprosto jasné, že by se měly opustit spalovací motory a jejich náhradou by měla být právě elektřina. Jde tedy jen o to, jak rychle se dokáže trh s elektromobilitou rozšiřovat, zajistit vývoj nových technologií a tím i snížit koncovou cenu vozidel.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobily Auto Německo Elektrická auta Nabíjení elektromobilů
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)

Řidiči nechtějí kupovat elektromobily ani s dotací, ukazuje průzkum



Nejnovější