Německý řetězec maloobchodních prodejen Aldi ukončí nabízení plastových sáčků na ovoce a zeleninu. Místo nich poskytne placenou ale opakovatelně použitelnou variantu.
Německá síť maloobchodních prodejen Aldi, která je v několika zemích hlavním konkurentem u nás více známého řetězce Lidl ukončí ve Velké Británii nabízení jednorázových plastových sáčků.
Úplné ukončení nabízení mikrotenových sáčků na ovoce a
zeleninu stihne Aldi ještě letos na všech svých téměř
900 obchodech po celé Velké Británii. Místo nich plánuje zákazníkům
nabízet pytle se šňůrkou, které jsou vyrobeny z recyklovaných lahví. Ty
budou stát každý 25 pencí (přibližně 7,50 korun).
Aldi už na začátku letošního roku otestoval prodej těchto sáčků jako
náhrady za ty mikrotenové na které jsou zákazníci už léta zvyklí na
svých 100 prodejnách v části země.
Mimo plastových sáčků na zeleninu a ovoce se ale společnost zaměřila
i na redukci plastových obalů u svých výrobků. U některých tak díky
zmenšení obalů, ztenčení plastové vrstvy či vyšším využitím
recyklovaného plastu dojde k významné úspoře plastových hmot. Podobný
krok v nedávnu provedl také řetězec Lidl na tuzemském
trhu, ten díky úpravě obalů výrobků vyprodukuje
o 360 tun plastů méně každý rok.
Tuzemské řetězce se tak zatím snaží přicházet s opatrnějšími kroky a
plastové sáčky zůstávají i nadále k dispozici.
Zákazník už má ale v dnešní době velkou možnost výběru mezi
plastovými či například papírovými sáčky na pečivo, ovoce
i zeleninu.