Volkswagen chce být králem elektromobility, obávat by se měla i Tesla Elona Muska

     
Martin Bárta
16. 3. 2021 ▪ 08:39

Volkswagen na své tiskové konferenci představil revoluční plány na příštích devět let v oblasti elektromobility. Jeho nové továrny na baterie ale mohou přidělat vrásky na čele nejen současnému králi elektromobility Elonu Muskovi a jeho Tesle.

Elektrický Volkswagen ID.3
Elektrický Volkswagen ID.3
Foto: Maxim Hopman / Unsplash

Elektromobilita patří nejspíše hned po koronaviru mezi aktuálně nejprobíranější témata v mnoha zemích. Ty plánují velký přechod z fosilních paliv a v současné době to vypadá, že hlavním znakem nové doby automobilů bude baterie. Své velké plány, které rozhodně nepotěší amerického miliardáře Elona Muska z automobilky Tesla nyní představil Volkswagen.

Továrna na baterie by mohla stát i v Česku

Právě německá automobilka, která je v současnosti druhou největší na světě (v minulém roce dokonce první) chce v příštích devíti letech spustit v Evropě šest továren, které se budou zabývat výrobou baterií pro elektromobily jež už jsou nyní občas nedostatkovým artiklem.

Jedna z těchto továren by podle Volkswagenu, který je mateřskou firmou mladoboleslavské Škodovky mohla stát i v České republice. Volkswagen si díky novým továrnám na baterie chce zajistit jejich dostatečný počet pro svou elektromobilovou revoluci, která projde celým koncernem.

Právě o baterie se totiž předpokládá největší konkurenční boj, jelikož je v nich stále využíváno vzácných kovů jako je kobalt, jehož ceny ale i dostupnost stále rostou. Výroba baterií v dostatečném množství by se tak pro velké automobilky měla stát klíčovou a to hlavně pokud chtějí bojovat proti elektromobilům společnosti Tesla, která má již dlouhodobě zasmluvněné dodavatele součástí pro baterie.

Firma excentrického miliardáře Elona Muska má také oproti ostatním velkým automobilkám nesporné výhody a to hlavně ve vývoji svých technologií. Automobilky sice vyvíjejí své elektromobily na platformách a technologiích, které mají za mnoho let ozkoušené – v oblasti elektromobility jsou ale často potřeba technologie o něco jiné a právě vývojovými neduhy už si Tesla za roky vývoje elektromobilů prošla.

Nové továrny zajistí konkurenceschopnost Evropy

Nicméně zpět k plánům Volkswagenu. Jeho nové továrny, které vystaví společně se svými partnery by měly zajistit výrobní kapacitu baterií až 240 gigawatthodin ročně. V současné době je totiž koncern závislý na dodávkách baterií od externích dodavatelů, což by se právě z důvodů zmíněných výše mohlo stát kamenem úrazu jeho konkurenčního boje.

Tisková konference VW – Power Day

Problémem elektromobility v Evropě jsou v současnosti i akumulátory vyráběné převážně v Asii. To by se ale díky iniciativě evropských automobilek a unijním zemím mělo začít měnit. Evropská unie totiž v nedávné době schválila projekt veřejné investice do kterého se zapojí několik velkých automobilek. Ten by měl podpořit výrobu baterií v EU tak, aby byl kontinent více konkurenceschopný.

Americká Tesla navíc v současné době pracuje i na výstavbě své evropské továrny, která se staví nedaleko Berlína. Ta by podle šéfa firmy Elona Muska měla být největší továrnou na baterie pro automobily na světě. Otázkou tak zůstává, zda při masivním rozvoji výroby baterií bude i dostatek surovin pro jejich výrobu, který už je v současné době omezený. Pro všechny automobilky tak do budoucna budou spásou spíše nové generace baterií, které se obejdou bez kobaltu.

Volkswagen společně se svými partnery bude také investovat do rychlejšího rozvoje sítě nabíjecích stanic. Těch je totiž pro masivní rozvoj elektromobility stále velmi malé množství a pro pokrytí očekávaného nárůstu nových elektromobilů jsou počty nabíječek stále nízké. V široké síti nabíjecích stanic se ale také projevuje jejich nepřehlednost, což ukazují příklady z Německa. Tam je v současné době přes dva tisíce provozovatelů různých nabíječek a problémem pro elektromobilisty tak je hlavně jejich různé fungování a způsoby úhrady za nabíjení.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobilita Evropa Elon Musk
Zdroj: RED,VW




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)

Řidiči nechtějí kupovat elektromobily ani s dotací, ukazuje průzkum



Nejnovější
Nejnovější