Stížností na fotovoltaiky přibylo o 240 %, můžou za to hlavně nekvalifikovaní dodavatelé
Počet stížností na dodavatele fotovoltaických řešení v Německu se prudce zvýšil. Hlavním důvodem jsou nekvalifikovaní zaměstnanci i celé firmy, které vznikly hlavně kvůli fotovoltaickému boomu.
Fotovoltaické systémy v posledních letech nejen v tuzemsku zaznamenaly rekordní růst. Spolu s tím, jak rychle přibývaly nové instalace na střechách domů, skladovacích hal i dalších místech vzrostl nejen v Německu počet stížností, které domácnosti i firmy vůči dodavatelům těchto systémů uplatňují.
Jen v loňském roce bylo v České republice do sítě zapojeno celkem 82 799 solárních elektráren. U našich sousedů v Německu přitom bylo číslo ještě výrazně vyšší, protože tam místní firmy nainstalovaly téměř 750 tisíc fotovoltaických systémů. Oproti roku 2022 tak šlo o nárůst ve výši 137 procent, což s sebou ale přineslo i negativní zprávy.
Těmi je hlavně nárůst počtu stížností, které zaznamenala německá spotřebitelská centra od zákazníků mnoha dodavatelů. Celkem se totiž v loňském roce s problémy na tato centra obrátilo více než 1 700 zákazníků, v roce 2022 přitom bylo těchto případů zhruba 500. Počet stížností se tak zvýšil o 240 procent.
Hlavním důvodem ke stížnostem zákazníků je podle pátečního vydání německých médií hlavně přerušení dodávek služby, tedy případů, kdy dojde k výpadku dodávek elektřiny způsobených právě problémem s fotovoltaickým systémem.
Hlavním důvodem, proč problémů přibylo, jsou ale podle odborníků samy instalační firmy. Těch totiž po fotovoltaickém boomu na začátku loňského roku výrazně přibylo. Mnoho z firem ale nemá takové zkušenosti a dostatečně proškolené pracovníky, kteří by závadám dokázali přecházet.
Negativní zkušenosti s některými dodavateli fotovoltaických řešení ale mají i stovky zákazníků v tuzemsku. Ukazují na to mnohdy negativní zkušenosti, které zákazníci zveřejňují na recenzních a srovnávacích serverech, jako je Voltaico.cz. „Přestože jsou velmi často viditelná hlavně ta negativní hodnocení, většina firem si drží skvělé hodnocení. To ostatně ukazuje i průměrné hodnocení od zákazníků 4,19 bodů z 5 možných,” říká Michal Štrympl ze srovnávače Voltaico.