Norové otestovali dojezd elektromobilů v zimě. Škoda ENYAQ iV byla velkým zklamáním

     
Martin Bárta
8. 2. 2022 ▪ 08:05

Norští odborníci otestovali dojezdy víc jak 30 modelů elektromobilů v zimních podmínkách. Deklarovaný dojezd nesplnil nikdo. Velkým propadákem testu pak byl model ENYAQ iV 80 mladoboleslavské Škody Auto.

Škoda ENYAQ iV
Škoda ENYAQ iV
Foto: Škoda Auto

Nižší dojezd elektromobilů v chladných zimních měsících je velmi často terčem útoků na vozidla poháněná bateriemi ve srovnání se spalovacími motory. Norská automobilová asociace společně s časopisem Motor tak provedla srovnání 31 modelů od různých výrobců, aby zjistila jak na tom vozidla reálně jsou. Podle výsledků slibovaný dojezd nezvládl nikdo, velkým zklamáním pak byl plně elektrický model Škoda ENYAQ iV.

Třetinový dojezd může být v zimě problém

Když Norové v létě pořádali test dojezdu testovaných vozů, většina z nich dojela ještě dále než stanovuje WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, tedy standard pro měření dojezdu lehkých vozidel). Zimní měsíce ale k bateriím elektrických vozidel bývají mnohem drsnější a tak jsou výsledky testu samozřejmě mnohem horší než ty letní.

Nejlépe si tak v letošním zimním testu vedla Tesla model 3 LR Dual Motor, která dojela 521 kilometrů. Největšího výrobce elektromobilů následoval Mercedes-Benz EQS 580 4Matic, který podle WLTP měl dojezd 645 kilometrů. V testu se ale snížil o 20,47 procenta na 513 kilometrů. Třetí příčku pak obsadilo BMW s modelem iX xDrive50, které ujelo vzdálenost 503 kilometrů.

Velkým zklamáním ovšem v testu byla Škoda ENYAQ iV 80, která pochází z mladoboleslavské továrny automobilky. Ta dosáhla tak vážných ztrát, že autoři raději celou jízdu opakovali. Bohužel ale i tak došli ke stejnému závěru. Dojezd elektrické Škody se tak snížil o téměř 32 procent z 509 kilometrů slibovaných dle WLTP na skutečných 347 kilometrů.

O něco lépe na tom pak byla verze ENYAQu iV 80X s pohonem všech čtyř kol. Ta měla ztrátu dojezdu v zimních podmínkách 15,51 procenta.

Elektromobily byly testovány na suché vozovce a během testu byly teploty mezi nulou a minus 10 stupni Celsia. Během testů vozy překonávaly výškové rozdíly až 1 000 metrů. Všechny vozy také startovaly s plně nabitou baterií, ale nebyly nijak předehřáté.

Zimní měsíce jsou pro elektromobily většinou velmi problémové. Vymrzlá vozidla ztrácí výkon baterie a to má samozřejmě vliv i na výkon elektromotorů. Dalším problémem pak může být i rychlonabíjení, které ve velkých mrazech není tak efektivní jelikož baterie není schopná přijmout velký proud.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobily Auto Norsko Dojezd elektromobilů ENYAQ Škoda Auto
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější