Čínská hrozba pro budoucnost evropských automobilek se dál rozšiřuje

     
Martin Bárta
24. 7. 2022 ▪ 18:57

Velká hrozba pro konkurenceschopnost evropských automobilek z Číny se dál rychle rozšiřuje. Výrobce elektromobilů NIO totiž staví další showroomy po Evropě v Německu a Nizozemsku. O vozidla čínské značky je přitom velký zájem a její technologie konkurují i zavedeným evropským automobilkám.

NIO store
NIO store
Foto: Li Zhang on Unsplash

Evropské automobilky s přechodem na elektromobilitu čelí stále větší konkurenci ze strany nových značek. Vývoj elektromobilů je totiž díky jednoduchému principu mnohem banálnější než vývoj vozidla se spalovacím motorem. I proto tak v celém světě vzniká spousta nových výrobců vozidel, které zavedeným automobilkám ve velkém konkurují.

Ačkoliv mnoho automobilek se už smířilo s jedním z hlavních rivalů, který je bude na novém trhu elektromobilů předhánět, a to americkou Teslou Elona Muska, nová konkurence z Číny je v současnosti ještě nepoznanou hrozbou. Příkladem tak může být automobilka NIO, která se zaměřuje pouze na elektromobily. Její modely přitom mají nejen v domovské zemi velký úspěch jak po designové, tak i technologické stránce.

Právě automobilka NIO podle nových informací od analytika Deutsche Bank Edisona Yu v současnosti již pracuje na výstavbě dalších nových poboček v Evropě. Jednat se bude o takzvané NIO House, tedy showroomy kde mají zájemci možnost prohlédnout a vyzkoušet vozidla čínské značky. Už nyní přitom NIO provozuje svůj první showroom v Oslu. Další nové pobočky by tak měly vzniknout v nizozemském Rotterdamu nebo německém Mnichově.

Elektromobil Nio ET5 , ...
 Další rozšiřování značky NIO by tak mohlo být problémové právě pro zavedené evropské automobilky, které v mnoha případech mají s přechodem na elektromobilitu problém možná i díky svým rozsáhlým procesů, jež velmi často brzdí rychlé reakce na nové požadavky trhu. Čínská značka je na tom přitom v technologické stránce velmi dobře, což ostatně ukazuje i její stále se rozšiřující projekt výměnných stanic pro baterie Power Swap Station. Ty umožňují místo zdlouhavého dobíjení baterií jednoduchou výměnu bez toho, aniž by musel řidič opustit vozidlo.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Auto NIO Čína Volkswagen
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější