Elektrický Volkswagen je podle známého testera elektromobilů ze Švédska velký propadák

     
Tomáš Jelínek
1. 2. 2024 ▪ 09:42

Další problémy s elektrickým modelem od Volkswagenu. Podle testu švédského youtubera se u dva a půl roku starého modelu ID.4 rychle zmenšuje kapacita baterie. Nejde přitom o první test, který ukazuje problémy jednoho z vlajkových modelů elektrické ofenzivy německého koncernu.

Velká ztráta kapacity elektrického modelu VW ID.4 youtubera překvapila
Velká ztráta kapacity elektrického modelu VW ID.4 youtubera překvapila
Foto: Martin Bárta / DALL.E

Tak velkou ztrátu kapacity u dva a půl roku starého vozu nelze ospravedlnit, komentoval známý švédský youtuber Bjørn Nyland s více než 315 tisíci sledujícími v reakci na dojezd elektrického Volkswagenu ID.4. Ten přitom patří mezi klíčové modely značky v přechodu na elektromobilitu. Volkswagen tak podle youtubera propadl hlavně ve srovnání s o několik let starší Teslou, ta ztratila „jen“ 12 procent kapacity baterie.

Začalo to nevinnou prosbou. Švédský známý Nylanda, majitel ID.4, se potýkal s problémy baterie, ale jeho volání o pomoc ve Volkswagenu zůstalo nevyslyšeno. Místo Volkswagenu se tak obrátil na youtubera, který je u své komunity sledovaný hlavně díky vyváženosti jeho recenzí. Ten se tak rozhodl na celý vůz podívat a jeho zjištění nejsou pro Volkswagen nijak pozitivní.

Přestože německý elektromobil měl na tachometru 113 000 kilometrů a jeho majitel se držel zásad správného nabíjení, výsledek testu ukázal velké zhoršení baterie. Po nabíjení na 100 % se dočkal Nyland slibných 285 kilometrů dojezdu. Realita však byla úplně jiná – po ujetí 222 kilometrů baterie ukazovala vybití a nutnost připojení k nabíječce. Ztráta kapacity více než 20 % bez jasné příčiny? To je otazník, který visí ve vzduchu a vyzývá k odpovědi.

Nejedná se o izolovaný incident. Při srovnání s Teslou Model S, která po osmi letech a dvojnásobném nájezdu vykazuje poloviční ztrátu kapacity, vychází ID.4 z této bitvy s výraznými šrámy na pověsti.

Nylandův verdikt je neúprosný. Je čas, aby se majitel ID.4 ozval s důkazem v ruce. Jestliže se ukáže, že problém tkví ve specifických modulech baterie, je to stále lepší než obecný neduh, který by mohl postihnout celou flotilu modelů ID.

Pro Volkswagen přitom nejde o první ukázku problémů, které firma s elektromobily má. Podle nedávných testů společnosti Recurrent se totiž ukázalo, že model ID.4 byl při zimním dojezdu propadákem i mezi dalšími elektromobily. Jeho zimní dojezd v chladných podmínkách se totiž zkrátil o 46 %, což je už velmi výrazná hodnota.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Volkswagen Auto Německo Švédsko VW Elektromobilita ID.4



Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější