EnergoZrouti.cz

Elektrický Volkswagen je podle známého testera elektromobilů ze Švédska velký propadák

  
Tomáš Jelínek
1. 2. 2024 ▪ 09:42

Další problémy s elektrickým modelem od Volkswagenu. Podle testu švédského youtubera se u dva a půl roku starého modelu ID.4 rychle zmenšuje kapacita baterie. Nejde přitom o první test, který ukazuje problémy jednoho z vlajkových modelů elektrické ofenzivy německého koncernu.

Velká ztráta kapacity elektrického modelu VW ID.4 youtubera překvapila
Velká ztráta kapacity elektrického modelu VW ID.4 youtubera překvapila
Foto: Martin Bárta / DALL.E

Tak velkou ztrátu kapacity u dva a půl roku starého vozu nelze ospravedlnit, komentoval známý švédský youtuber Bjørn Nyland s více než 315 tisíci sledujícími v reakci na dojezd elektrického Volkswagenu ID.4. Ten přitom patří mezi klíčové modely značky v přechodu na elektromobilitu. Volkswagen tak podle youtubera propadl hlavně ve srovnání s o několik let starší Teslou, ta ztratila „jen“ 12 procent kapacity baterie.

Začalo to nevinnou prosbou. Švédský známý Nylanda, majitel ID.4, se potýkal s problémy baterie, ale jeho volání o pomoc ve Volkswagenu zůstalo nevyslyšeno. Místo Volkswagenu se tak obrátil na youtubera, který je u své komunity sledovaný hlavně díky vyváženosti jeho recenzí. Ten se tak rozhodl na celý vůz podívat a jeho zjištění nejsou pro Volkswagen nijak pozitivní.

Přestože německý elektromobil měl na tachometru 113 000 kilometrů a jeho majitel se držel zásad správného nabíjení, výsledek testu ukázal velké zhoršení baterie. Po nabíjení na 100 % se dočkal Nyland slibných 285 kilometrů dojezdu. Realita však byla úplně jiná – po ujetí 222 kilometrů baterie ukazovala vybití a nutnost připojení k nabíječce. Ztráta kapacity více než 20 % bez jasné příčiny? To je otazník, který visí ve vzduchu a vyzývá k odpovědi.

Nejedná se o izolovaný incident. Při srovnání s Teslou Model S, která po osmi letech a dvojnásobném nájezdu vykazuje poloviční ztrátu kapacity, vychází ID.4 z této bitvy s výraznými šrámy na pověsti.

Nylandův verdikt je neúprosný. Je čas, aby se majitel ID.4 ozval s důkazem v ruce. Jestliže se ukáže, že problém tkví ve specifických modulech baterie, je to stále lepší než obecný neduh, který by mohl postihnout celou flotilu modelů ID.

Pro Volkswagen přitom nejde o první ukázku problémů, které firma s elektromobily má. Podle nedávných testů společnosti Recurrent se totiž ukázalo, že model ID.4 byl při zimním dojezdu propadákem i mezi dalšími elektromobily. Jeho zimní dojezd v chladných podmínkách se totiž zkrátil o 46 %, což je už velmi výrazná hodnota.




Štítky: Elektromobil Volkswagen Auto Německo Švédsko VW Elektromobilita ID.4