Americká firma začne prodávat „powerbanku“, která dodá elektromobilům dojezd přes 40 kilometrů jen ze slunce

     
Tomáš Jelínek
4. 7. 2024 ▪ 17:42

Jezdíte málo? Pak byste možná nemuseli svůj elektromobil vůbec nabíjet ze sítě a cestování byste tak měli téměř zdarma. Ukazuje to nová fotovoltaická nabíječka pro elektromobily, kterou chce už příští rok začít prodávat firma v USA. Už nyní má stovky předobjednávek.

Firma chce nabízet speciální fotovoltaiku pro auto. To by už nemuselo nabíjet
Firma chce nabízet speciální fotovoltaiku pro auto. To by už nemuselo nabíjet
Foto: GoSun.co

Ačkoliv se elektromobil, který se vůbec nemusí nabíjet, může na první pohled zdát jako opravdová utopie, výrobek, který se chystá americká firma GoSun začít prodávat, by tento pohled mohl změnit. Její solární nabíječka by totiž měla pomoci autu zajistit i desítky kilometrů dojezdu bez připojení ke standardní nabíječce.

Firma nyní na novou solární nabíječku, která se snadno přimontuje na střešní nosič, začala přijímat objednávky a do prodeje by se tak mohla dostat velmi brzy. Sama GoSun odhaduje, že by to mělo být zhruba na začátku příštího roku.

Nabíječka, která se nijak příliš neliší od malých fotovoltaických nabíječek, které dnes využívá mnoho milovníků kempování nebo turistiky, by přitom měla vyjít asi na 3000 dolarů, tedy necelých 70 tisíc korun. Podle firmy je o ni ale už nyní velký zájem, jelikož firma v předprodejích podle serveru CNET, který informaci získal, prodala nabíječky za 1,8 milionu dolarů. To by při očekávané ceně mělo být asi 600 nabíječek.

Samotné fotovoltaické panely, které podle videa, jež firma zveřejnila, by měly v ideálních podmínkách dodávat 1200 wattů. Takových hodnot ale nabíječka rozhodně dosáhne v podmínkách, jaké jsou například v Kalifornii či na Floridě v USA. V rámci Evropy by se pak (pokud by se zde dostala do prodeje) mohl výrobek ujmout spíše v jižních státech s větším množstvím slunečního svitu.

Samotná nabíječka je také velmi snadná na zapojení. Řidič pouze jednoduše rozloží panely po autě a zapojí kabel do nabíjecího portu auta. Kabel je pak samozřejmě dodáván i se zámkem, který zabrání krádeži.

Sama firma uvádí, že nabitá kapacita akumulátoru by mohla pomoci zajistit i 48 kilometrů dalšího dojezdu. Průměrně by ale mělo jít spíše o 15–30 kilometrů. Vše je ale závislé nejen na slunečních podmínkách, ale i na samotném vozidle.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Auto Elektromobil Elektromobilita Automobily Nabíjení Nabíječky Fotovoltaika Solární panely
Zdroj: GoSun, CNET




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější