„Všichni budeme jezdit v elektromobilech,“ říká šéf německé automobilky, která ukončuje vývoj spalovacích motorů

     
Tomáš Jelínek
18. 6. 2024 ▪ 09:27

Už příští rok ukončí německá automobilka Opel vývoj nových spalovacích motorů. Ty by podle jejího šéfa měly v Evropě úplně skončit do roku 2028. Náhrada je přitom už dávno jasná – elektromobily.

Už v příštím roce ukončí německý Opel vývoj spalovacích motorů, skončit by pak měly úplně  o několik let později
Už v příštím roce ukončí německý Opel vývoj spalovacích motorů, skončit by pak měly úplně o několik let později
Foto: Unsplash

Už od roku 2025 chce tradiční německý výrobce automobilů Opel ukončit vývoj nových spalovacích motorů. Od roku 2028 by pak na evropských trzích nabízel už výhradně elektromobily. Podle Süddeutsche Zeitung už dříve oznámený cíl opětovně potvrdil šéf automobilky Florian Huettl.

Poslední vývoj na trhu s elektrickými vozidly naznačuje, že poptávka po těchto autech v některých zemích mírně poklesla. V Německu je tento trend podle Huettla způsoben zejména nejistotou, kterou vyvolal náhlý konec bonusů pro nákup elektromobilů, což zpochybnilo dříve jasnou linii vládní politiky. Kancléř Olaf Scholz však jasně vyjádřil svůj závazek k elektromobilitě a přislíbila plnou politickou podporu. Huettl k tomu dodává: „Samozřejmě to pomáhá, ale potřebujeme tady stabilitu.“

Opel se snaží co nejrychleji stát nezávislým na dotacích, aby se elektromobilita stala skutečně dostupnou široké veřejnosti. „Už nejsme tak daleko,“ řekl Huettl. „Jsme plně odhodláni ukončit éru spalovacích motorů. Chceme jasné rámcové podmínky a jasný směr.“ Každý model značky Opel je již nyní k dispozici i jako elektrická verze, takže je na zákazníkovi, jaký typ pohonu si vybere.

V rámci své strategie Opel plánuje uvést na trh elektromobil za 25 000 eur (asi 618 tisíc korun), což by mohla být nabídka, která skutečně osloví široké skupiny kupujících. Například malý vůz Corsa stojí kolem 20 000 eur (téměř 500 tisíc korun) se spalovacím motorem a necelých 30 000 eur (cca 741 tisíc korun) jako elektromobil. V roce 2024 bude s modelem Frontera uveden na trh další elektrický model s cenou kolem 29 000 eur (cca 717 tisíc korun). Tento model nabídne šiřší výbavu a výhody elektromobilu, jako jsou nižší provozní náklady.

Na otázku, kdy Opel nabídne elektromobil za 25 000 eur, generální ředitel pro Süddeutsche Zeitung odpověděl: „Ano, počítáme s tím u příštích generací. Děláme pokrok každý rok a pracujeme na zlevnění stávajících vozů. Ale abychom se dostali na cenu 25 000 eur, potřebujete novou platformu.“

Stellantis, mateřská společnost Opelu, již nabízí Citroën e-C3, elektromobil za 23 300 eur, a stejnou platformu by mohl využít i Opel. Huettl však upozorňuje na to, že výroba takového modelu v Německu je složitá kvůli vysokým nákladům, například cena energie je zde dvakrát vyšší než ve Francii a vysoké jsou i mzdové náklady. Nicméně německý průmysl má zase výhodu v kvalitě školení a vysoké úrovni inženýrských dovedností.

„Plně se věnujeme elektrickému pohonu, i když v současné době nabízíme všechny naše modely s jinými variantami pohonu,“ zdůraznil Huettl. Pro značku Opel neexistuje „žádný plán B pro elektromobilitu“. Huettl je přesvědčen, že budoucnost patří elektromobilům: „Všichni budeme jezdit elektromobily. Nevidíme žádného zákazníka, který by k nám přišel s elektromobilem a řekl, že by raději měl znovu spalovací motor.“

Budoucnost patří elektromobilitě i podle šéfa další německé značky z koncernu Volkswagen. Podle šéfa Audi Gernot Döllner totiž v budoucnu budeme všichni jezdit elektromobily a to i přes to, že kolem podobných názorů v současnosti plánuje rozsáhlý skepticismus.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobily Auto Automobily Doprava Elektromobilita Spalovací motory Opel Německo
Zdroj: Süddeutsche Zeitung




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější