Silné mrazy omezují provoz elektrických autobusů v Berlíně

     
Martin Bárta
11. 2. 2021 ▪ 09:57

Silné mrazy posledních dnů se projevily i na dopravní obslužnosti Berlína. Místní dopravní podnik totiž musel několik elektrických autobusů, které se rychleji vybíjí nahradit jinými elektrobusy či naftovými jednotkami.

Elektrobus Volvo při nabíjení v zastávce
Elektrobus Volvo při nabíjení v zastávce
Foto: Volvobuses.com

Silné mrazy, které aktuálně sužují velkou část Evropy si vybírají daň i na provozu elektrických vozidel. Své by o tom mohli říci řidiči autobusů v německém Berlíně, kde nepojízdné elektrické autobusy musely být v několika případech nahrazovány na trati za jiné elektrické autobusy či naftová vozidla.

Nedostatečná kapacita kvůli nízkým teplotám

Jak uvedl server Focus.de, který s informací přišel, byly problémy s elektrickým autobusy v Berlíně jen za pondělí 23 krát. Autobusy musely být následně na trati nahrazeny jiným vozidlem což zkomplikovalo komfort cestujících a přidělalo vrásky na čele i provozovateli berlínské dopravy – společnosti BVG – Berliner Verkehrsbetriebe.

Silné mrazy totiž u elektrických autobusů stejně jako u jejich dieselových předchůdců mají vyšší nároky na energii kvůli vytápění. A právě to se pro elektrické autobusy stalo kamenem úrazu jelikož právě kvůli potřebě silného vyhřívání došlo k rychlému vyčerpání kapacity baterií.

Podle informací měly problémy hlavně autobusy, které se nabíjejí pouze v depu před vyjetím. Autobusy, které mají nabíječky i na konečných stanicích a přes den tak dochází k jejich opětovnému nabíjení takové potíže nezaznamenaly.

Jak uvedli zástupci BVG, autobusy by měly dle výrobce vydržet jízdu až 130 kilometrů při minus deseti stupních celsia. Jak je tedy možné, že i přes vyšší nároky na topení toto nebylo dodrženo teď bude provozovatel s výrobcem řešit.

Pro dopravní společnost je navíc fungování v silnějších mrazech důležité i do budoucna, kdy plánuje postupně vyměnit všechny naftové autobusy za ty elektrické. Tím by mělo dojít ke snížení emisí skleníkových plynů v Berlíně. Podle informací BVG se totiž dieselové autobusy prodražují a jejich provoz do roku 2035 vyjde až na 2,94 miliardy eur.

Elektromobily trpí v zimě snížením dojezdu

Elektromobily v silných mrazech trpí už z logiky věci nižším dojezdem na jedno nabití akumulátorů. To je způsobeno právě vyššími nároky na spotřebu elektrické energie právě pro vyhřívání vozidla. A právě vyšší odběr z baterií se ve výsledku projeví i na snížení dojezdu celého auta.

Podle testu, který provedl norský autoklub NAF v minulém roce ale nejsou oproti běžným představám řidičů dojezdy sníženy až tak drasticky. Podle testů je totiž reálný dojezd elektrického vozidla v zimě zkrácen přibližně v průměru o 20 %. Norové tím také vyvrátili deziluze o tom, jak se kapacita baterií v zimě u elektromobilů sníží i o více než padesát procent.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Německo Zima
Zdroj: Focus




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější