Němci srovnali náklady na 100 kilometrů u elektromobilů a aut se spalovacím motorem. Vítěz byl okamžitě jasný

     
Martin Bárta
30. 3. 2022 ▪ 17:35

Srovnání nákladů na sto ujetých kilometrů u elektromobilů a vozidel se spalovacím motorem ukázalo v německém testu jasného vítěze. I přes zdražování elektřiny zůstávají elektromobily výhodnější.

Elektrická Dacia Spring
Elektrická Dacia Spring
Foto: Dacia

Raketový růst cen pohonných hmot v posledních měsících přidělává stále nové vrásky na čele mnoha motoristům. Navíc to podle současných informací nevypadá, že by situace byla v blízké době výrazně lepší a tak si mnoho řidičů klade otázku, zda se jim nevyplatí spíše nákup elektromobilu. Ačkoliv i cena elektřiny v poslední době také doznala značného růstu, jízda s elektromobilem je podle srovnání německého serveru Bild stále mnohem výhodnější než s běžným vozidlem spalujícím fosilní paliva.

Nejhospodárnější Dacia nabídne úsporu i o polovinu

Němci si tak vzali na srovnání hned devět elektromobilů, které porovnali s podobnými modely se spalovacím motorem. Vítěz byl přitom jasný hned u prvních testů, a to nejen kvůli v současnosti vysokým cenám benzínu a nafty, které se pohybují okolo padesáti korun za litr.

A ano, byly jím právě elektromobily. Právě u nich totiž v současnosti řidiči při porovnání ceny fosilních paliv a elektřiny zaplatí na sto kilometrů i o polovinu méně.

Německý automobilový server ukázal, že spotřeba Volkswagenu Golf 1.5 TSI o výkonu 150 kW vyráběného od roku 2019 je průměrně kolem 6,5 litru na 100 kilometrů. To tak při dnešních cenách paliva vychází v německu v přepočtu zhruba na 340 korun. Oproti tomu srovnatelný model Volkswagen ID.3 Pro S spotřeboval průměrně na 100 kilometrů 21,3 kilowatthodin elektrické energie. Cena takové cesty elektrickým modelem se tak dostala pod dvě stě korun.

Pokud by se navíc cena srovnala s Dacií Spring, která v současnosti patří mezi nejlevnější a nejhospodárnější elektromobily, vyšla by stokilometrová cesta na 143 korun. Redaktoři časopisu ovšem upozorňují, že výhodnost byla srovnávána pouze na ujeté kilometry a srovnání tak neřeší ceny za pojistku, opravy ale i třeba samotné pořízení vozidel, které je v případě elektromobilů většinou cenově mnohem nákladnější.

Jak ale ukazují zprávy americké spotřebitelské organizace, elektromobily většinou mohou nabídnout mnohem nižší ceny za servis, které ve výsledku srovnají pořizovací náklady nového elektromobilu s vozem se spalovacím motorem.

Němci v současnosti oproti tuzemským elektromobilistům mají jasnou výhodu ve štědřejší dotační politice na nákup ekologických vozidel včetně těch elektrických. Pořizovací ceny některých modelů se tak mohou velmi přiblížit modelům se spalovacím motorem, což mnoho řidičů motivuje právě k nákupu vozidel s elektrickým pohonem. To by se ale v příštích letech mohlo také změnit. Nová německá vláda totiž chce dotace spíše omezovat, zatímco ta česká by je měla teprve začít podporovat. Vládu k tomu dlouhodobě vyzývají odborníci, podle kterých by měla začít přispívat na nákup elektromobilu až 200 tisíc korun.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Auto Spalovací motor Německo Dacia Volkswagen
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější