Obchodníci končí s nabíjením elektromobilů zdarma, lidé ho zneužívají

     
Martin Bárta
2. 4. 2021 ▪ 10:23

Nabíjení elektromobilů zdarma je lákadlo stále více obchodníků v Německu mezi kterými nechybí Lidl, Kaufland nebo IKEA. Zdarma to ale bude nejspíše jen dočasně, jelikož jej začínají zneužívat „gangy“ domluvených řidičů.

Aplikace pro obsluhu nabíjecí stanice Lidl
Aplikace pro obsluhu nabíjecí stanice Lidl

Počet nabíječek, kde je možné nabít elektromobil roste v celé Evropě a nejinak je tomu u našich německých sousedů. Tam nová nabíjecí místa přibývají jako houby po dešti. Stále rychleji ale ubývá míst, kde je možné nabít elektromobil úplně zdarma. Tyto místa, která nejčastěji nabízely obchody svým zákazníkům jsou totiž přeplněna lidmi, kteří je zneužívají.

„Gangy“ obsazují nabíjecí stanice

Kaufland, Lidl, IKEA, Aldi ale i mnoho dalších obchodníků začalo pro své zákazníky stavět nabíječky u nových obchodů či při jejich modernizaci. Po celém Německu se tak objevily stovky nabíječek, které byly určeny k nabíjení elektromobilů zákazníků během toho co nakupují.

Jelikož ale nebylo u nabíječek nijak omezeno, že jde o zákazníka který v obchodě opravdu nakupuje začalo nabíjení zdarma využívat mnoho řidičů, kteří do obchodu vůbec nejdou. Místo toho se prochází v okolí či využijí možnost nabití svého vozu zdarma a mezitím zařizují úplně jiné věci.

Parkovací místa obchodníků určená pro tyto vozy jsou tak stále obsazena ale jen málokterý z řidičů se opravdu nachází v obchodě. Zákazník, který opravdu do obchodu jde a rád by si svůj vůz v mezičase dobil má jednoduše smůlu. Na německém Facebooku, ale i dalších sociálních sítích a skupinách se tak už nyní dají najít i skupiny, které si dobíjení domlouvají dopředu.

Nabíjení baterií elektromobilu Tesla , Waldemar...
Domluvení řidiči se tak u nabíjecí stanice střídají a předem je domluveno, že při odjezdu jednoho ihned nastupuje další. Normální zákazník obchodu tak v některých místech nemá šanci narazit na volnou nabíjecí stanici.

I v souvislosti s tím začínají některé obchody tyto nabíječky omezovat či jejich síť dále rozšiřují o stanice, které jsou placené. Obchodníci totiž na tento trik rychle přišli a tak rozhodně nechtějí ze svého dotovat nabíjení vozů lidí, kteří u nich nenakupují.

U Lidlu nabíjení už jen po registraci

Například obchodník Lidl, který mimochodem plánuje další stavbu nabíjecích stanic i u nás už v Německu zavedl aplikaci Lidl E-Charge. Za pomoci té už u nabíjecích stanic mohou nabíjet pouze majitelé vozidel, kteří jsou v aplikaci zaregistrováni. I tak tam ale nabíjení stále zůstává zdarma.

Jelikož ale ani to nezabrání zneužívání, dá se do budoucna očekávat, že zákazník který v obchodě nakoupí a u pokladny použije svou zákaznickou kartu může mít nabíjení při nákupu nad určitou hodnotu zdarma. Oproti tomu zákazník, který auto nabije aniž by nakoupil v prodejně si za něj připlatí.

Tato řešení by mohla parkovací místa s nabíječkami u nákupních center v následujících letech uvolnit. Další rozšiřování nabíječek v těchto místech ale nejspíše i tak přijde, jelikož právě nabíjení během zařizování jiných věcí je ideální pro mnoho elektromobilistů a obchodníci jsou si toho vědomi.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Německo Elektromobilita
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější