Miláno bude mít stovku nových elektrických autobusů, další očekává i Ostrava

     
Markéta Bártová
17. 11. 2020 ▪ 11:55

Italské Miláno nakoupí od společnosti Solaris další stovku autobusů na elektrický pohon. Do roku 2030 by se tak díky dalším nákupům mělo úplně obejít bez nafty. Ostrava se na vyřazení nafty chystá už na jaře 2021.

Autobus Solaris Urbino na elektrický pohon
Autobus Solaris Urbino na elektrický pohon
Foto: Solaris

Dopravní podniky po celé Evropě v posledních letech stále častěji objevují kouzlo bezemisního elektrického pohonu svých vozidel. Nové autobusy s bateriovým úložištěm energie tak nyní objednalo i italské Miláno – to je získá díky rámcové smlouvě od společnosti Solaris. Další autobusy pak na jaře očekává i Ostravský dopravní podnik.

Miláno se chce do roku 2030 obejít bez nafty

Milánský dopravní podnik (ATM Milano) už v současnosti čtyřicet elektrických autobusů pořízených v minulém roce provozuje. Nyní tak prostřednictvím rámcové smlouvy s výrobcem Solaris objednal další stovku 12 metrových elektrických autobusů Solaris Urbino.

Stovka nových autobusů by měla být do milánských ulic nasazena už v první polovině roku 2021. A místní i turisté se tak dočkají bezemisní a tiché dopravy nejen v centru města. Rámcová smlouva navíc počítá i s dalšími elektrickými autobusy Urbino a těch by se mohlo město dočkat v následujících letech.

Milánský dopravní podnik by díky novým elektrickým autobusům mohl splnit své dřívější prohlášení ve kterém uvedl, že chce do konce roku 2030 provozovat autobusovou dopravu úplně bez dieselových autobusů. Díky tomu by se měla snížit emisní ale i hluková zátěž ve vytíženém městě.

Mezi stovkou autobusů dodaných do Milána bude navíc i jeden významný pro výrobce Solaris. Ten totiž v rámci této objednávky dodá už tisící elektrický autobus. První Solaris Urbino na elektřinu byl představen v roce 2011. Od té doby už si jej podle výrobce objednalo téměř 100 zákazníků z 18 zemí.

Elektrizaci autobusové dopravy chystá Praha i Ostrava

Na nákup elektrických autobusů se ale připravují i dopravní podniky v České republice. I když je v současnosti jejich množství stále malé ve srovnání s jinými evropskými zeměmi, jsou plány místních podniků také velké.

V nedávné době tak projekt elektrifikace linky 134 připravila Praha. Na této lince by chtěla metropole využít i standard čtyřpólového nabíjení a v případě úspěšného testování jej využít i na další budoucí linky s autobusy na bateriový pohon. První elektrické autobusy by se na pražské lince 134 měly projet v průběhu roku 2022.

Nové elektrické autobusy by na jaře měla získat i Ostrava. Ta už v září vypsala veřejnou zakázku na dodávku 24 kusů krátkých tedy dvanáctimetrových elektrických autobusů s kapacitou nejméně 80 cestujících. Minimální dojezd autobusů je pak stanoven na 30 kilometrů na jedno nabití trakčních baterií. Ty musí být schopné za 24 hodin absolvovat minimálně 18 cyklů nabíjení.

Ostravská zakázka by měla být ukončena 23. listopadu. Pokud vše proběhne jak má, měl by být zároveň Dopravní podnik Ostrava prvním v republice, který úplně vyřadí z provozu autobusy na naftový pohon.



Sdílejte článek  
       


Zdroj: Solaris, DPO




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější