Každé desáté auto letos registrované auto v EU bylo elektromobil. O naftu a benzín naopak zájem klesá

     
Tomáš Jelínek
6. 5. 2022 ▪ 19:18

Každý desátý automobil, který se letos v Evropské unii prodal byl poháněný elektromotory a energií uloženou v bateriích. Benzín a nafta oproti elektromobilům i nadále ztrácí, i přes to ale tvoří více jak polovinu všech nových registrací.

Domácí nabíječka elektromobilů
Domácí nabíječka elektromobilů
Foto: Zaptec on Unsplash

Popularita elektromobilů v Evropské unii se stále rychle zvětšuje. Jen za první čtvrtletí letošního roku bylo každé desáté nově zaregistrované vozidlo elektromobil. Jen v posledním měsíci prvního čtvrtletí byly podle statistik serveru EV-Volumes, který se prodeji elektromobilů zabývá, 14% registrovaných vozidel elektromobily. V čele žebříčku nejprodávanějších vozidel tak stanul Model 3 od společnosti Tesla.

Podíl bateriových vozidel na trzích evropské sedmadvacítky se navíc oproti stejnému období loňského roku téměř zdvojnásobil. Celkově se tak v prvním čtvrtletí roku prodalo v Evropské unii 224 145 bateri­ových elektromobilů (BEV). Oproti tomu zájem o plug-in hybridy, tedy vozidla využívající spalovací motor i elektromotor poklesl. Hybridy tak nyní na trzích Evropské unie tvoří 8,9%.

Svůj podíl i kvůli růstu elektromobily nadále ztrácí vozidla poháněná benzínem či motorovou naftou. Ačkoliv jejich podíl na nových registracích drží nadpoloviční většinu (52,8%), meziroční poklesy jsou v posledních letech v této oblasti znatelné. Mnohem více je pak nezájem o fosilní paliva znát u vozidel s dieselovým motorem, který má po skandálu německého Volkswagenu a zákazech jeho využívání v centrech některých měst poškozenou pověst a zákazníci o něj ztrácí zájem už několik let.

Stálý zájem o elektromobily byl i nadále v Německu, kde se meziročně prodalo o 29,3% více elektrických vozidel. Silný růst byl ale i ve Španělsku (110,3%) nebo ve Francii (42,7%). Nejsilnější růst u elektromobilů ovšem zaznamenalo Rumunsko, ve kterém vozidla typu BEV rostla o 408%, což bylo pravděpodobně způsobeno prodeji elektrického modelu Dacia Spring, který se právě v Rumunsku vyrábí.

„Pokud jde o narůst obliby LPG v porovnání poklesem trhu CNG vozidel, myslím, že tomu docela pomohla současná výrobní politika společnosti Dacia. Naopak u CNG si nelze nevšimnout, že většina evropských automobilek již této technologii příliš nevěří. Klíčovým faktorem v posledním roce však zcela jistě bude cena paliva. Zatímco cena CNG za poslední rok vzrostla v podstatě na dvojnásobek, u LPG je ten nárůst přeci jen nižší. Při současném vývoji cen pohonných hmot tak mohou prodeje LPG dle mého odhadu dále stoupat,“ komentoval aktuální statistiky plynových vozidel Mgr. Jan Bezděkovský, pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Auto Automobily Evropská unie
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější