Zákaz spalovacích motorů v EU potvrzen, začněte se chystat na změnu
Zákaz spalovacích motorů v Evropské unii od roku 2035 je potvrzen, začněte se chystat na změnu. Opětovné zvolení předsedkyně Evropské komise Ursuly von der Leyenové jen posílilo ekologickou politiku EU a její další směřování.
Přestože to nějakou chvíli, zvláště po zvolení nových poslanců, mezi kterými byl například velký odpůrce zákazů spalovacích motorů Filip Turek, vypadalo, že plánovaný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 by mohl padnout, situace se krátce po volbách opět změnila.
Fanoušci spalovacích motorů a odpůrci elektromobility totiž viděli velkou naději právě v nových poslancích, kteří v mnoha případech proti plánovanému zákazu ostře vystupovali. Po jejich nástupu je ale nyní situace úplně jiná, a to i díky staronové předsedkyni Evropské komise Ursule von der Leyenové.
Právě Leyenová totiž byla hlavou Unie v době, kdy k hlasování o nových emisních limitech, které de facto povedou k zákazu spalovacích motorů od roku 2035, došlo.
Zvolení předsedkyně Leyenové na další volební období tak nyní může být velkou porážkou právě pro odpůrce přechodu od fosilních paliv v automobilech, kteří se snažili o prosazení této změny.
Staronová předsedkyně totiž hodlá tvrdě pokračovat v nastavených mantinelech v oblasti klimatu a tím i omezovat fosilní paliva v automobilech. Jedinou nadějí tak nyní mohou být pro řidiče, kteří se změn obávají, poslední prohlášení Ursuly von der Leyenové, která by chtěla být uvolněnější alespoň co se týká otázky takzvaných syntetických paliv, která nepocházejí z fosilních paliv.
Pokud ale bude pokračovat nálada, která panovala v minulém funkčním období vrcholné představitelky Evropské unie, lze očekávat, že nastavené emisní limity budou pevně utvrzeny či v příštích letech ještě zpřísněny.
Znovuzvolení Leyenové tak sice nepotěší mnoho odpůrců konce spalovacích motorů, ale naopak může být dobrým impulzem pro automobilový průmysl EU. Díky stabilitě v Unii totiž může i nadále počítat s elektromobily jako budoucností osobní dopravy a přizpůsobovat tak svou strategii nejen na evropských trzích, ale i těch zahraničních. To bude nutné i pro výzvy, které na evropské automobilky míří, jako je například rychlá „invaze“ čínských vozidel.
Tento článek je vyjádřením názoru či komentáře autora.
Mimo stylistických úprav není článek nijak editován.