EnergoZrouti.cz

V Německu masivně zakazují elektrické koloběžky ve veřejné dopravě, bojí se výbuchů

  
Nikola Stránská
30. 3. 2024 ▪ 10:18

Přepravu elektrických koloběžek v Německu zakazuje stále více dopravních podniků kvůli obavám z požárů. Studie, na jejímž základě Svaz dopravních podniků vydal doporučení, ale výrobci koloběžek kritizují.

Elektrická koloběžka v autobuse nebo vlaku může být brzy tabu
Elektrická koloběžka v autobuse nebo vlaku může být brzy tabu
Foto: Unsplash

Dlouhý dojezd, snadné uskladnění a způsob, jak se dopravit poslední část cesty do práce nebo do školy. Přesně to je důvod, proč rychle roste zájem o elektrické koloběžky, které právě tyto parametry nabízí. Jejich rozmach ale dělá vrásky na čele nejen městům, v jejichž případě sdílené koloběžky překáží všude, kde se dá. Problémů se obávají i provozovatelé hromadné dopravy, někteří z nich tak už v Německu přistupují k zákazu jejich přepravy.

Od začátku března už tak nebude možné vozit elektrické koloběžky v autobusech a vlacích KVB v Kolíně nad Rýnem, v Düsseldorfu, Dortmundu, Essenu nebo Duisburgu. Provozovatelé veřejné dopravy, ke kterým se ale od dubna připojí i další tak reagují na doporučení Svazu německých dopravních podniků.

Právě ten totiž elektrické koloběžky označil jako riziko při přepravě v dopravních prostředcích. V některých případech by totiž mohlo dojít k jejich požáru a následnému výbuchu, což by samozřejmě v dopravních prostředcích, jako jsou autobusy či vlaky mohlo způsobit obrovské škody.

Podle svazu je hlavním problémem nízká bezpečnost instalovaných lithium-iontových baterií, které jsou v koloběžkách instalovány. Ačkoliv jde samozřejmě o problém spíše levnějších strojů či těch, které jsou různě upravovány, zákaz se vztahuje na všechny elektrické koloběžky. Svaz se také odvolává na požáry koloběžek, ke kterým již došlo v dalších evropských metropolích.

Doporučení svazu se ale nelíbí zástupcům výrobců koloběžek nebo propagátorům moderní městské mobility. Podle vyjádření Floriana Walberga, zakladatele výrobce koloběžek Egret, totiž Svaz německých dopravních podniků vydal doporučení na základě studie provedené Studijní společností pro tunely a dopravní systémy, ta ale je expertem na bezpečnost podzemních dopravních systémů, nikoliv na baterie. Studie tak je podle něj plná dezinformací a domněnek, které přesahují za hranice seriózní studie.




Štítky: Elektrokoloběžky Koloběžky Německo Doprava Veřejná doprava Vlaky Autobusy MHD Elektrické koloběžky