EnergoZrouti.cz

Průměrný dojezd elektromobilů se podle německého autoklubu ADAC stále zvyšuje

  
Markéta Bártová
31. 1. 2024 ▪ 14:53

Méně času stráveného na nabíjecí stanici – podle německého autoklubu se dojezd u vozidel, která byla testována v loňském roce, oproti testům v roce 2021 významně zvýšil. Autoklub ale také upozorňuje na další pozitivní zprávu: snížení spotřeby u většiny vozidel.

Elektromobily podle ADAC dál prodlužují dojezd, na nabíječku tak jejich majitelé nemusí tak často
Elektromobily podle ADAC dál prodlužují dojezd, na nabíječku tak jejich majitelé nemusí tak často
Foto: Unsplash

Výsledky nejnovějšího testu německého automobilového klubu ADAC přinášejí povzbudivé zprávy pro majitele a potenciální kupce elektromobilů. Jejich dojezd se totiž podle testů, které zahrnují měření spotřeby elektřiny podle normy WLTP a vlastního cyklu, který ADAC používá stále zvyšuje. Majitelé novějších elektromobilů tak budou muset stále méně navštěvovat nabíjecí stanice.

Průměrný dojezd všech elektromobilů testovaných v loňském roce vzrostl o sedm kilometrů na 393 kilometrů. Pro srovnání, ještě v roce 2021 dosahovala průměrná hodnota dojezdu 333 kilometrů a před deseti lety se elektromobily v průměru dostaly jen na 167 kilometrů.

Nejdelší dojezd v minulém roce zaznamenal model Hyundai Ioniq 6 s hodnotou 555 kilometrů. Kromě toho dalších sedm elektromobilů překonalo hranici 500 kilometrů. Avšak dosavadní rekordman, BMW iX xDrive50 testovaný v roce 2022, zůstává nepřekonán s dojezdem 610 kilometrů.

Zvýšení dojezdu není jediným úspěchem výrobců. V průměru došlo také ke snížení spotřeby energie. Elektromobily testované ADAC v roce 2023 spotřebovaly v průměru 19,7 kWh na 100 kilometrů, což je pokles oproti 21,1 kWh/100 km v roce 2022 a 21,6 kWh/100 km v roce 2021.

Hyundai Ioniq 6 se v roce 2023 umístil na první pozici v kategorii nejmenší spotřeby s průměrnými 15,5 kWh na 100 kilometrů. Nejúspornějším vozidlem zůstává VW e-Up testovaný již v roce 2013 s hodnotou 13,7 kWh/100 km v jeho případě je ale nízká spotřeba dána také jeho velikostí. Na druhém konci spektra se pak umístil Audi Q8 e-tron Sportback 55 s nejvyšší spotřebou 24 kWh/100 km v roce 2023, ten ale i díky velké kapacitě baterie dosáhl dojezdu 500 kilometrů.

Reinhard Kolke, ředitel Technického centra ADAC v Landsbergu, zdůrazňuje, že Ecotest poskytuje spotřebitelům cenné informace pro rozhodování při koupi vozidla. Zároveň vyzývá výrobce automobilů, aby kupující byli komplexně a transparentně informováni o spotřebě elektřiny a faktorech ovlivňujících dojezd, jako je styl jízdy či okolní teplota.




Štítky: Elektromobil Elektromobilita Auto Doprava ADAC Německo Dojezd elektromobilů