Průměrný dojezd elektromobilů se podle německého autoklubu ADAC stále zvyšuje

     
Markéta Bártová
31. 1. 2024 ▪ 14:53

Méně času stráveného na nabíjecí stanici – podle německého autoklubu se dojezd u vozidel, která byla testována v loňském roce, oproti testům v roce 2021 významně zvýšil. Autoklub ale také upozorňuje na další pozitivní zprávu: snížení spotřeby u většiny vozidel.

Elektromobily podle ADAC dál prodlužují dojezd, na nabíječku tak jejich majitelé nemusí tak často
Elektromobily podle ADAC dál prodlužují dojezd, na nabíječku tak jejich majitelé nemusí tak často
Foto: Unsplash

Výsledky nejnovějšího testu německého automobilového klubu ADAC přinášejí povzbudivé zprávy pro majitele a potenciální kupce elektromobilů. Jejich dojezd se totiž podle testů, které zahrnují měření spotřeby elektřiny podle normy WLTP a vlastního cyklu, který ADAC používá stále zvyšuje. Majitelé novějších elektromobilů tak budou muset stále méně navštěvovat nabíjecí stanice.

Průměrný dojezd všech elektromobilů testovaných v loňském roce vzrostl o sedm kilometrů na 393 kilometrů. Pro srovnání, ještě v roce 2021 dosahovala průměrná hodnota dojezdu 333 kilometrů a před deseti lety se elektromobily v průměru dostaly jen na 167 kilometrů.

Nejdelší dojezd v minulém roce zaznamenal model Hyundai Ioniq 6 s hodnotou 555 kilometrů. Kromě toho dalších sedm elektromobilů překonalo hranici 500 kilometrů. Avšak dosavadní rekordman, BMW iX xDrive50 testovaný v roce 2022, zůstává nepřekonán s dojezdem 610 kilometrů.

Zvýšení dojezdu není jediným úspěchem výrobců. V průměru došlo také ke snížení spotřeby energie. Elektromobily testované ADAC v roce 2023 spotřebovaly v průměru 19,7 kWh na 100 kilometrů, což je pokles oproti 21,1 kWh/100 km v roce 2022 a 21,6 kWh/100 km v roce 2021.

Hyundai Ioniq 6 se v roce 2023 umístil na první pozici v kategorii nejmenší spotřeby s průměrnými 15,5 kWh na 100 kilometrů. Nejúspornějším vozidlem zůstává VW e-Up testovaný již v roce 2013 s hodnotou 13,7 kWh/100 km v jeho případě je ale nízká spotřeba dána také jeho velikostí. Na druhém konci spektra se pak umístil Audi Q8 e-tron Sportback 55 s nejvyšší spotřebou 24 kWh/100 km v roce 2023, ten ale i díky velké kapacitě baterie dosáhl dojezdu 500 kilometrů.

Reinhard Kolke, ředitel Technického centra ADAC v Landsbergu, zdůrazňuje, že Ecotest poskytuje spotřebitelům cenné informace pro rozhodování při koupi vozidla. Zároveň vyzývá výrobce automobilů, aby kupující byli komplexně a transparentně informováni o spotřebě elektřiny a faktorech ovlivňujících dojezd, jako je styl jízdy či okolní teplota.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Elektromobilita Auto Doprava ADAC Německo Dojezd elektromobilů



Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější