Průměrný dojezd elektromobilů se podle německého autoklubu ADAC stále zvyšuje
Méně času stráveného na nabíjecí stanici – podle německého autoklubu se dojezd u vozidel, která byla testována v loňském roce, oproti testům v roce 2021 významně zvýšil. Autoklub ale také upozorňuje na další pozitivní zprávu: snížení spotřeby u většiny vozidel.
Výsledky nejnovějšího testu německého automobilového klubu ADAC přinášejí povzbudivé zprávy pro majitele a potenciální kupce elektromobilů. Jejich dojezd se totiž podle testů, které zahrnují měření spotřeby elektřiny podle normy WLTP a vlastního cyklu, který ADAC používá stále zvyšuje. Majitelé novějších elektromobilů tak budou muset stále méně navštěvovat nabíjecí stanice.
Průměrný dojezd všech elektromobilů testovaných v loňském roce vzrostl o sedm kilometrů na 393 kilometrů. Pro srovnání, ještě v roce 2021 dosahovala průměrná hodnota dojezdu 333 kilometrů a před deseti lety se elektromobily v průměru dostaly jen na 167 kilometrů.
Nejdelší dojezd v minulém roce zaznamenal model Hyundai Ioniq 6 s hodnotou 555 kilometrů. Kromě toho dalších sedm elektromobilů překonalo hranici 500 kilometrů. Avšak dosavadní rekordman, BMW iX xDrive50 testovaný v roce 2022, zůstává nepřekonán s dojezdem 610 kilometrů.
Zvýšení dojezdu není jediným úspěchem výrobců. V průměru došlo také ke snížení spotřeby energie. Elektromobily testované ADAC v roce 2023 spotřebovaly v průměru 19,7 kWh na 100 kilometrů, což je pokles oproti 21,1 kWh/100 km v roce 2022 a 21,6 kWh/100 km v roce 2021.
Hyundai Ioniq 6 se v roce 2023 umístil na první pozici v kategorii nejmenší spotřeby s průměrnými 15,5 kWh na 100 kilometrů. Nejúspornějším vozidlem zůstává VW e-Up testovaný již v roce 2013 s hodnotou 13,7 kWh/100 km v jeho případě je ale nízká spotřeba dána také jeho velikostí. Na druhém konci spektra se pak umístil Audi Q8 e-tron Sportback 55 s nejvyšší spotřebou 24 kWh/100 km v roce 2023, ten ale i díky velké kapacitě baterie dosáhl dojezdu 500 kilometrů.
Reinhard Kolke, ředitel Technického centra ADAC v Landsbergu, zdůrazňuje, že Ecotest poskytuje spotřebitelům cenné informace pro rozhodování při koupi vozidla. Zároveň vyzývá výrobce automobilů, aby kupující byli komplexně a transparentně informováni o spotřebě elektřiny a faktorech ovlivňujících dojezd, jako je styl jízdy či okolní teplota.