EnergoZrouti.cz

Němečtí vědci připravují ekologické palivo ze vzduchu, vody a zelené elektřiny pro sériovou výrobu

  
Tomáš Jelínek
23. 7. 2021 ▪ 20:14

Němečtí odborníci z Technologického institutu v Karlsruhe vytvořili nový modulární systém pro výrobu syntetického paliva, které by k výrobě využívalo pouze vodu, vzduch a zelenou energii. Brzy by ho nový systém měl vyrábět 300 litrů denně.

Syntetické palivo od německých vědců
Syntetické palivo od německých vědců
Foto: Amadeus Bramsiepe - KIT

Vědci z německého Technologického institutu v Karlsruhe se stále rychleji přibližují sériové výrobě syntetického paliva, které by mělo být neutrální z pohledu emisí skleníkových plynů. K jeho vytvoření totiž bude potřeba pouze vzduch a voda, energii k jeho výrobě pak dodá zelená elektřina.

Sériová výroba se rychle blíží

Syntetická paliva, jejichž vývojem se v současné době zabývá velké množství vědeckých týmů po celém světě, jsou považována za budoucnost přechodu na nízkoemisní či bezemisní dopravu. Díky rychlému vývoji se tak už v současné době začínají objevovat velké pokroky mnoha firem, ale i vědců v jejich uvádění do praxe.

A právě k sériové výrobě svého paliva by brzy mohl dojít i Technologický institut v Karlsruhe (KIT), který jedno z takzvaných e-paliv vytváří. Už v současné době totiž vědci podrobují zkušebnímu provozu systém, jež bude nové palivo vyrábět.

Ten pracuje už od roku 2019 a ke stvoření ekologičtějšího paliva oproti těm v současnosti využívaným konvenčním palivům využívá pouze oxid uhličitý získávaný ze vzduchu, vodu a zelenou elektřinu z obnovitelných zdrojů. Modulární systém, který nyní institut uvedl do provozu se vejde do přepravního kontejneru a zatím dokáže vyrobit přibližně 10 litrů syntetického paliva denně.

V následujících letech až 300 litrů denně

Další fáze výroby se kterou odborníci počítají od roku 2022 by už měla zvládnout kapacity mnohem vyšší a to až do objemu 300 litrů vyrobeného paliva denně.

„Toto je poslední krok na cestě k průmyslovému použití, říká profesor Roland Dittmeyer z KIT a dodává: „Systémy tohoto typu výstavby přispějí k tomu, aby byl sektor dopravy a chemický průmysl udržitelnější pomocí e-paliv a e-chemikálií.“

Vědci současnou fázi vývoje označují jako poslední na cestě k průmyslové aplikaci. Škálování systému pro větší objemy výroby je totiž posledním důležitým krokem, který je nutné provést v rámci univerzitního výzkumu. Jakmile bude tato fáze dokončena, chtěli by odborníci začít zpřístupňovat technologii P2X k sériové výrobě.




Štítky: Německo Paliva Ekologie
Zdroj: Technologický institut v Karlsruhe