Němci ve velkém vydělávají na zneužívání dotací pro elektromobily. V Česku to zatím nehrozí

     
Martin Bárta
31. 1. 2022 ▪ 09:19

Němci stále více využívají fígl, jak jezdit elektromobilem půl roku zdarma a pak jej se ziskem prodat. Německo tak podporuje elektromobilitu v celé Evropě. V Česku ale zatím podobný problém nehrozí.

Tesla - nejoblíbenější značka německý dotačních „podvodníků“
Tesla - nejoblíbenější značka německý dotačních „podvodníků“
Foto: SCREEN POST on Unsplash

Nejen německý trh s elektromobily v posledních letech rychle roste i zásluhou dotací, které nákup nových vozů podporují. Právě dotace se ale stávají terčem „podvodníků“, kteří díky nim často mají po půl roce nový vůz a velmi často si také vydělají nějaká ta eura navíc.

Koupit a za půl roku prodat. Se ziskem

Příspěvky na nákup elektromobilů v Německu sice stanovují podmínku, že majitel musí nějakou dobu vůz vlastnit než jej prodá. I po této době si ale vozy zachovávají svou cenu a je tak možné je snadno prodat. Jak ukázali autoři pořadu Auto Mobil na soukromé televizní stanici VOX, je celkem snadné celým procesem projít a tak jej využívá stále větší množství majitelů vozidel.

Postup je přitom velmi jednoduchý. Zákazníci si koupí elektromobil, na který získají dotaci od státu. Po nějaké době používání, která je většinou půl roku až rok, majitel může vozidlo prodat autobazaru či dealerovi jako takzvaný roční vůz. Ve většině případů pak majitel prodá vůz za vyšší cenu než ho díky dotaci stála jeho koupě a vydělá tak peníze za používání svého vozu.

Samotná dealerství či bazary pak vozy posílají do dalších zemí Evropské unie a to zejména Skandinávie, kde je popularita elektromobility stále vyšší. Prodejce vozů si i díky snížené ceně, za kterou vozidlo vykoupil může přijít na další zajímavý zisk a celý obchod s ojetými elektromobily tak roste.

Německo tak svým postupem dalo by se říci modernizuje vozový park celé EU, jelikož ojetá vozidla se v dalších zemích dostávají na trh za nižší ceny než ta nová a elektromobilita se tak může rychleji rozšiřovat. V případech, kdy by šlo o vozy u nichž dochází k výrobě v Německu, mohlo by to sice být výhodné pro podporu německého autoprůmyslu. Vzhledem k tomu, že mnoho vozů které se „podvodu“ účastní je původem od americké značky Tesla to ale velké výhody nepřinese.

Je tak možné, že německé dotace na elektrická vozidla se v příštích letech dočkají změn, které ostatně současná vláda takzvaného semaforu plánuje. Už dříve přitom své podmínky pro podporu nákupu bateriových vozů změnila třeba Velká Británie, která snížila maximální cenu vozidel, jež jsou podporována. To by mělo vyřešit problém, kdy dotace získávají i majitelé, jež si je mohou snadno pořídit bez nich. Úprava by tak měla přinést podporu elektromobilů spíše pro střední a nižší příjmové vrstvy obyvatel.

V České republice se prozatím podobných omezení příliš obávat nemusíme, jelikož dotace na pořízení elektromobilů pro soukromé zákazníky v tuzemsku nefungují. Už v příštích týdnech by ale mělo dojít ke spuštění dotačního programu na nákup elektrovozidel určených pro živnostníky a firmy. Jak se tato podpora projeví na trhu ale zatím není jisté. V následujících letech by se ovšem díky prodeji ojetých elektromobilů od firem mohlo na trh dostat mnoho levnějších elektrických vozidel. Ty by se díky nižší cenové hladině mohly stát přijatelnější právě i pro soukromé osoby.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobily Auto Dotace Tesla Německo
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější