Čínský výrobce elektromobilů NIO umožní zákazníkům vystoupení z programu výměn baterií, přijde je to ale draho

     
Martin Bárta
27. 4. 2022 ▪ 07:55

Čínský výrobce elektromobilů NIO umožní svým zákazníkům vystoupit z programu výměn baterií na speciálních stanicích Power Swap Station. Nová originální baterie a její výměna je ale vyjde na minimálně čtvrt milionu korun.

Stanice na výměnu baterií Power Swap Station
Stanice na výměnu baterií Power Swap Station
Foto: NIO

Už přes dva roky umožňuje čínská automobilka Nio v rámci svého programu BaaS (Battery-as-a-Service) výměnu baterií elektromobilů za nabité na speciálních stanicích. Právě tento program se ale dočkal novinky, kterou mnoho zákazníků vítá. Automobilka jim totiž umožní vystoupení z programu a zakoupení vlastní nové originální baterie.

Výměna baterie téměř za půl milionu korun

Podle společnosti se totiž už někteří zákazníci vyjádřili, že by chtěli z programu výměn baterií za nabité ve speciální stanicích Power Swap Station vystoupit a baterii si dobíjet jen na běžných nabíječkách. Jak firma sama uvedla, novinka je založena na zpětné vazbě spotřebitelů, kterým registrace do programu BaaS nevyhovuje. Skupina těchto zákazníků ale prý stále zůstává relativně malá.

I přes to, že zájemci budou moci nově z programu vystoupit, mnoho z nich není z novinky nadšeno. Aby totiž mohl zákazník z programu odejít, musí si zakoupit vlastní baterii, která ale není levnou záležitostí. Mnoho zákazníků si tak stěžuje, že za dobu kdy platili za program BaaS už mají baterii splacenou a ceny by tak měly být mnohem nižší.

Podle čínského automobilového serveru Future Auto Daily přitom ceny samotných baterií opravdu nelze nazvat jako lidové a pro zákazníky, kteří chtějí program výměny baterií opustit nepůjde o levnou záležitost.

Cena baterie 75 kWh totiž vyjde na 70 tisíc juanů, tedy asi 246 tisíc korun. U 100 kWh baterie je pak cena 128 tisíc juanů, tedy 450 tisíc korun. V obou případech je nutné v případě využití oficiální výměny baterie od NIO připočítat i servisní náklady, které činí 3 000 juanů (asi 10 500 korun).

Podle očekávání tak nejspíš velké množství zákazníků v programu raději zůstane, než investovat tyto částky do nákupu vlastní baterie. Mnoha dalším zákazníkům pak program BaaS vyhovuje právě díky tomu, že za určitý poplatek nemusí mít žádné starosti o baterii svého vozidla a její výměna je na speciálních výměnných stanicích otázkou okamžiku.

Čínská automobilka svou technologií výměnných stanic také ukazuje evropským automobilkám, že v budoucnu možná nebude nutné čekat v dlouhých frontách na nabíjecí stanice, ale bude jednodušší baterii ve vozidle vyměnit. Ostatně sama automobilka plánu natolik věří, že každý den instaluje v průměru dvě nové výměnné stanice. Ty by se v příštích letech měly mimo Čínu začít objevovat i v mnoha evropských zemích.



Sdílejte článek  
       


Štítky: NIO Elektromobily Čína Elektromobilita Výměna baterií
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější