Čínskému strašákovi evropských automobilek se daří. NIO zvýšilo své tržby o desítky procent

     
Nikola Stránská
5. 1. 2024 ▪ 13:20

Čínská značka NIO dobývá domácí, ale i evropský trh. Jen v minulém roce se jí podařilo významně navýšit tržby a rozšířit svou působnost v EU. Stále rychleji přibývá i stanic pro výměnu baterií, které firma instaluje na několika trzích.

NIO ES8
NIO ES8
Foto: NIO

Čínskému výrobci elektromobilů NIO patřícího do segmentu prémiových vozů se v minulém roce opět dařilo. Celkově se firmě podařilo prodat více než 160 tisíc kusů svých vozidel a představit i několik nových modelů. Tržby výrobce tak vzrostly o 30,7 %, což je další nepříznivá zpráva pro evropský automobilový trh.

Firma, která nepatří mezi veterány automobilového průmyslu, jelikož byla založena teprve v roce 2014 a mezi zavedenými značkami tak jde o opravdového nováčka už ale dokázala svými novinkami potrápit mnoho zavedených automobilek. Celkově už totiž dodala na trh 449 594 kusů vozidel pod svou značkou, což je na tomto trhu za takto krátkou dobu velmi neobvyklé.

Právě tempo, kterým čínské značky jako NIO nebo výrazně starší BYD dokáže vyvíjet vzhledově, ale i softwarově velmi zajímavé elektrické vozy může být pro tradiční automobilky velkou výzvou. Ty totiž zatím, jak je viditelné na příkladu německého koncernu Volkswagen nejsou schopné na takto rychlý vývoj a změnu na trhu reagovat. Čínské značky se prozatím ve velkém drží na domácím trhu, jejich pobočky, ale pomalu otevírají po celém světě a nutno dodat, že i mezi evropskými zákazníky je o tato vozidla velký zájem.

NIO, které v roce 2022 dodalo 122 486 vozidel a v roce 2023 160 038 kusů, tak může být pro akcionáře i vedení velkých automobilek opravdu velký důvod k nervozitě.

Automobilka navíc slaví úspěch nejen se samotnými vozidly, ale i se způsobem jejich nabíjení. Místo tradičního stání na nabíječkách totiž firma instaluje vlastní stanice nazývané Power Swap Station. Ty umožňují automaticky bez vystoupení řidiče z vozidla vyměnit vybitou baterii za jinou s plnou kapacitou. Řidič tak může během pár okamžiků pokračovat v jízdě další stovky kilometrů bez toho, aniž by trávil čas na nabíječce.

NIO mělo na konci minulého roku více než 2 220 podobných stanic v domovské Číně. Dalších 30 stanic už bylo otevřeno i v Evropě a na další velkou expanzi se značka nyní chystá. Pohodlí, které rychlé výměny zajišťují by tak mohlo v budoucnu být jedním z důvodů, proč si řidiči NIO zvolí oproti jinému výrobci, který podobnou výhodu nenabídne.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Auto NIO Elektromobilita Automobily Čína Elektrická vozidla



Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější