Čínské elektromobily za pár korun zničí evropský automobilový průmysl? Nebude to tak horké

     
Tomáš Jelínek
22. 11. 2022 ▪ 15:19

Cenově velmi dostupné elektromobily z Číny by podle motoristických novinářů mohly být pomyslným hřebíčkem do rakve evropských automobilek. Současné ceny jedné čínské elektromobilky ale ukazují pravý opak.

Elektromobil NIO ET7
Elektromobil NIO ET7
Foto: NIO

Podle odhadů motoristických novinářů by v příštích letech mohly levné čínské elektromobily snadno převálcovat modely mnoha evropských automobilek. Podle nově zveřejněného ceníku čínské automobilky NIO, která v Evropě úspěšně expanduje to ale prozatím na výrazný rozdíl v ceně oproti dalším výrobcům elektromobilů nevypadá.

Elektromobily čínského výrobce NIO se v posledních měsících stávají velmi úspěšné nejen v domovské destinaci, ale i v Evropě kam se firma stále rychleji rozšiřuje. V některých evropských zemích včetně Německa tak vznikají speciální výměnné stanice pro baterie a chystá se i otevření nových prodejních míst.

Společně s tím NIO oznámilo ceny pro Německo, Nizozemsko, Švédsko a Dánsko pro své modely ET5, ET7 nebo ES7. Cenovky ale rozhodně neukazují na to, že by Číňané chtěli zákazníka okamžitě zaujmout nízkou cenou. V případě firmy to ale samozřejmě bude i tím, že se zaměřuje primárně na prémiový segment, takže vyšší ceny v EU byly očekávané.

Nejlevnější NIO na evropském trhu, tedy model ET5 si tak zákazníci v Německu budou moci pořídit za 49 900 eur (cca 1,2 milionu korun). V domovské Číně dají přitom zákazníci za stejný model 35 141 eur (cca 855 tisíc korun).

Cena nejlevnějšího modelu tak jasně ukazuje, že NIO rozhodně nebude potenciálním konkurentem, který rozdrtí prémiové modely evropských automobilek a s nimi i celý trh. Evropské prodeje by tak mohly být konkurencí hlavně pro Audi, Mercedes-Benz či BMW, které jsou cenově i výbavou s modely NIO srovnatelné.

Na cenovou válku čínských a evropských elektromobilů si ale rozhodně ještě počkáme do doby příchodu levných malých elektromobilů. Otázkou ale bude, zda Evropská unie bude čekat na jejich dopady na evropský trh či na ně dříve uvalí možné embargo. Čínské firmy by v tomto případě nemohly své modely na trzích v EU uvádět. Podobnou reakci lze ale následně očekávat i od čínské vlády, která by nejspíš zakázala prodej některých značek na tamním trhu, který je pro některé z výrobců včetně Volkswagenu a jeho dceřinných firem velmi důležitým.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Elektromobilita Auto NIO Čína Elektrická vozidla



Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější