Britové vytvořili nový rekord v dojezdu elektromobilu, který se vyrovná spalovacím motorům
Britům se povedlo s elektromobilem od Fordu najet rekordní počet kilometrů v běžném provozu. To ukazuje na prodlužující se dojezd těchto vozidel, která jsou už schopna dojet podobné vzdálenosti jako jejich protějšky se spalovacím motorem.
Nejdelší dojezd elektromobilu, jaký byl dosud zaznamenán, patřil jezdcům z Hangzhou v Číně. To se však podařilo změnit Kevinu Bookerovi a Samu Clarkovi ve voze Ford Mustang Mach-E. Vzdálenost 916,74 kilometru, se kterou se nově zapsali do Guinnessovy knihy rekordů, je už velmi podobná dojezdu vozidel se spalovacím motorem. Má to ovšem jeden háček.
Elektrický Mustang vybavený 91 kWh baterií, který byl vybrán, měl průměrnou spotřebu deset kilowatthodin na 100 kilometrů. Aby byla data opravdu věrohodná, byl vůz také vybaven kamerou a systémem kontrolujícím GPS a údaje o stavu baterie.
Vůz přitom nebyl nijak extrémně upraven, jako tomu bývá například v případě speciálních závodů elektromobilů či vozidel se spalovacím motorem. Jízda tak ukazuje, že elektromobily dosahují stále větších dojezdů i v běžném provozu.** Test totiž probíhal přímo v běžném provozu** v Norfolku, Lincolnshiru, Yorkshiru, Nottinghamshiru, Leicestershiru a Cambridgeshiru.
Nutné je samozřejmě zdůraznit, že oba jezdci jsou velmi zkušení řidiči, kteří se snažili jízdu uzpůsobit tak, aby bylo dosaženo co nejnižší spotřeby. Jezdci navíc drží i jiné světové rekordy v dojezdu elektromobilů nebo společně s dalšími jezdci i zápis v knize rekordů za nejdelší vzdálenost ujetou v elektrické dodávce.
Podle vyjádření společnosti Webfleet, která byla dodavatelem měřících zařízení, byly jedním z důvodů úspěchu i pneumatiky Bridgestone s nízkým valivým odporem. Právě valivý odpor pneumatik totiž může mít na dojezd elektromobilu výrazný vliv.