EnergoZrouti.cz

Zakázat spalovací motory není dobrý nápad, říká šéfka německého automobilového sdružení

     
Tomáš Jelínek
5. 8. 2024 ▪ 10:16

Šéfka německého sdružení automobilového průmyslu zpochybnila zákaz spalovacích motorů, který by měl v Evropské unii začít platit od roku 2035. Podle ní jsou lidé na zákazy alergičtí, a místo nich by tak bylo lepší přejít spíše k debatě o inovacích a možnostech přechodu na bezemisní dopravu.

Zakázat spalovací motory možná není nejlepší nápad, říká šéfka sdružení německého automobilového průmyslu
Zakázat spalovací motory možná není nejlepší nápad, říká šéfka sdružení německého automobilového průmyslu
Foto: Unsplash

Zakázat spalovací motorky do roku 2025, tak jak to plánuje staronové vedení Evropské unie není podle předsedkyně německého automobilového sdružení VDA dobrý nápad. Předsedkyně zpochybnila zákaz prodeje nových dieselových a benzínových vozidel, protože podle ní není příliš efektivní.

„Chceme, aby se Evropa stala lídrem v oblasti elektromobility, abychom mohli naše řešení prodávat na rostoucích trzích v Africe, Asii a Indii a zajistili tak co největší neutralitu dopravy z hlediska emisí oxidu uhličitého,“ uvedla předsedkyně VDA. Avšak v této souvislosti zpochybnila potřebu zákazu spalovacích motorů: „Němci jsou alergičtí na zákazy. Musíme se odklonit od škodlivé debaty o zákazech a přejít k debatě o možnostech a inovacích,“ dodala pro server Neuen Osnabrücker Zeitung (NOZ).

Evropská unie před dvěma lety schválila praktický zákaz nových dieselových a benzínových vozidel od roku 2035. Výjimku mají pouze vozy poháněné syntetickými palivy (takzvaná e-paliva). Tento zákaz podporuje i nedávno znovuzvolená předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová, která ovšem v nedávné době oznámila, že by ještě mohlo dojít k úpravě zákona a vozidla na e-paliva by nakonec mohla být na trhu i po roce 2035.

Podle předsedkyně VDA je však důležité přezkoumat, kde se v rámci EU skutečně nacházíme, pokud jde o rozvoj elektromobility. „Spotřebitelé kupují méně elektromobilů, protože podpora byla zrušena a infrastruktura nabíjení je považována za nedostatečnou,“ vysvětlila. Dodala, že i dodávky dostatečného množství levné CO2 neutrální energie pro nabíjení elektromobilů a surovin jsou nejisté. „Teprve až bude jasně identifikováno, kdo kde musí zlepšit svou činnost, můžeme opět hovořit o termínech,“ uvedla předsedkyně VDA.

Šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume nedávno v souvislosti s debatou o zákazu spalovacích motorů apeloval na zajištění jistoty v příštích letech. Automobilky totiž plánují na dlouhou dobu dopředu a tak potřebují mít jasný plán, kdy a zda vůbec dojde k omezení spalovacích motorů.

Počet modelů elektromobilů se bude nadále zvyšovat a s rostoucí produkcí přichází úspory z rozsahu, což znamená, že elektromobily budou postupně levnější než dieselové nebo benzínové vozy. Přestože se situace na trhu s elektromobily zlepšuje, předsedkyně VDA upozornila, že je stále mnoho práce před námi, zejména pokud jde o infrastrukturu a dostupnost surovin.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Auto Automobily Doprava Elektromobily Automobilový průmysl Zákaz spalovacích motorů Spalovací motory


Pondělník.

Přehled aktuálního dění každé pondělní ráno ve vaší schránce.