Volkswagen v minulém roce zrychlil prodej elektromobilů, možná i díky Dieselgate

     
Tomáš Jelínek
14. 1. 2021 ▪ 09:51

Volkswagenu se v minulém roce dařilo dodávat na trh stále rychleji nové vozy na elektrický pohon. Největší úspěch v rámci evropy zaznamenal plně elektrický model ID.3. Je tím už zapomenuta velká chyba značky v rámci kauzy Dieselgate?

Volkswagen
Volkswagen
Foto: Erik Mclean / Unsplash

Stále rychlejší růst poptávky po elektrifikovaných vozech zaznamenal v minulém roce Volkswagen. Nárůst prodeje elektrifikovaných vozidel byl v minulém roce meziročně o 158 procent u vozidel, která jsou pouze na elektrický pohon byl tento nárůst ještě znatelnější a to meziročně o 197 procent.

Velká elektrizace nabídky i jako odpověď na Dieselgate?

Stále rychlejší přechod na elektromobily může být u značky navíc podpořen snahou o co nejrychlejší transformaci pro nízkoemisní či bezemisní vozidla a oproštění se od kauzy Dieselgate, která značku celosvětově silně poškodila.

Rychlý přesun k elektrifikaci má pro Volkswagen stejně jako další značky snažící se co nejrychleji zajistit vývoj směrem k největšímu elektrickému konkurentovi – americké Tesle i další obrovské náklady na kompletní změnu technologií a modernizaci výrobních linek ale i středisek servisních partnerů. Servis elektrických vozidel je totiž v mnoha věcech velmi rozdílný od běžných servisů modelů s konvenčními palivy.

Nejprodávanější elektromobil ID.3 byl uveden teprve v září

Jak už bylo uvedeno, růst elektromobilů u Volkswagenu nabral na velmi rychlém tempu. V minulém roce tak bylo prodáno více než 212 000 elektri­fikovaných vozů a z toho bylo téměř 134 000 elektro­mobilů, tedy těch jež jsou poháněny přímo elektrickou energií uloženou v bateriích.

A právě mezi nimi vynikal elektromobil ID.3. Ten automobilka totiž uvedla na trhy až v září minulého roku ale přesto jej stihla dodat už 56 600 kusů. I díky tomu se elektrický ID.3 vcelku rychle vyšvihl do čela žebříčků prodeje elektrických vozů v několika evropských zemích. V prosinci tak byl nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku. Ve Švédsku byl v prosinci nejprodávanější vozidlo i bez ohledu na jeho pohon.

„ID.3 je opravdovým hitem, přestože byl uveden na trh až ve druhé polovině roku, vyšvihl se v mnoha zemích téměř z nuly do čela žebříčků prodeje.“ řekl šéf prodeje značky – Klaus Zellmer.

Druhým nejprodávanějším elektromobilem byl e-Golf 2, kterého se prodalo 41 300 vozů a následně Passat GTE3 s 24 000 proda­nými kusy.

Elektromobily se prosazují i ve flotilách firem

Stále větší poptávka po elektromobilech přichází podle Volkswagenu i z firem. Pro ty jsou elektromobily výhodné díky své nízké ceně za provoz. U elektromobilů jsou totiž díky absenci mnoha součástí mnohem levnější servisní zásahy, kterých nebývá takové množství.

Pro firmy jsou navíc elektromobily vhodné i z hlediska prestiže značky, která dbá na životní prostředí. Právě toto je totiž v poslední době i více zohledňováno zákazníky.

Z hlediska firem se tak značce VW podařilo zvýšit počet objednávek elektromobilů na akumulátory i těch s plug-in hybridním pohonem na téměř 22 procent z pěti procent v roce 2019.

„Jsme na dobré cestě ke splnění naší ambice stát se lídrem na trhu s elektromobily. Jako žádný jiný výrobce ztělesňujeme atraktivní a cenově dostupnou elektromobilitu.“ dodal Ralf Brandstätter předseda představenstva značky.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Volkswagen Elektromobily Dieselgate
Zdroj: Volkswagen




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější