Volkswagen investuje do baterií pro elektromobily, které se nabijí do 5 minut

     
Martin Bárta
6. 4. 2021 ▪ 09:04

Volkswagen investoval do technologie lithium-kovových baterií, ty by mohly díky vyšší hustotě nabídnout nabití pro dojezd 450 kilometrů jen za pět minut. Cena baterií je ale zatím příliš vysoká.

Buňka baterií Quantumscape
Buňka baterií Quantumscape
Foto: Quantumscape Corporation

Americká společnost QuantumScape, která se zabývá vývojem polovodičových baterií a vznikla na Stanfordské univerzitě má v současné době více jak 200 patentů či patentových přihlášek týkajících se právě polovodičových baterií. O společnost už tak má od začátku zájem jeden z největších světových výrobců automobilů – Volkswagen. Právě ten do ní aktuálně investuje další stovku milionů dolarů.

Vyšší hustota díky absenci kapalného elektrolytu

Spolupráce obou firem přitom není nic nového, první kontakty společnosti navázaly v roce 2012 a v roce 2018 pak automobilka poskytla firmě první finance.

Quantumscape následně od Volkswagenu získal dohodu, že pokud se firmě podaří vytvořit novou generaci polovodičových lithium-kovových článků, investuje koncern do firmy další peníze. Quantumscape se nakonec vytvoření nové technologie povedlo, což specialisté koncernu otestovali ve svých laboratořích v Německu.

Baterie, které firma dodala a o něž měl VW od začátku zájem mají díky mnohem vyšší hustotě energie než dnešní lithium-iontové baterie možnost rychlejšího nabíjení. Místo kapalného elektrolytu je tak využíváno keramiky či polymerů.

„Jsme potěšeni, že jsme tento technický milník dosáhli ve společnosti Volkswagen, a těšíme se na společnou práci na zavedení technologie lithium-kovových baterií v pevné fázi do průmyslové průmyslové výroby,“ uvedl Jagdeep Singh, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti QuantumScape.

Dojezd 450 kilometrů za pět minut? Cena je ale vysoká

Laboratoře QuantumScape , ...
Vědci nejen z mnoha soukromých společností, ale i těch z univerzitních laboratoří se každým dnem snaží o vytvoření baterií s vyšším množstvím uložené energie a právě i rychlejšího nabíjení. To má do budoucna zajistit mnohem větší pohodlnost pro majitele elektromobilů a tím i jejich masovější rozšíření.

Jak uvedla společnost Volkswagen, tak její současné baterie v modelu ID.4 dobijí dostatek energie pro jízdu až 450 kilometrů za 25 minut. Do roku 2025 by se pak za použití novějších typů baterií měla doba zkrátit na 17 minut. Už v roce 2025 by ale měla být dokončena práce na baterii QuantumScape, což by mělo dobu nabíjení zkrátit o dalších 5 až 12 minut.

Pokud se tedy všechny technologie podaří dovést do zdárného konce a baterie dojde až k sériové výrobě, měly by v budoucnu automobily k dispozici energii na 450 kilometrů dlouhou jízdu už za 5 minut, což rozhodně akceleruje rozvoj elektromobility. Současná cena nákladů na vyvíjenou baterii ale prozatím podle spekulací dosahuje až ke 100 USD (2 191 korun) za 1 kWh, což je ve srovnání s aktuálně používanými bateriemi mnohem vyšší cena.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Volkswagen Baterie
Zdroj: RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější