Údržba elektrických vozidel stojí polovinu toho co u vozů na konvenční paliva

     
Markéta Bártová
19. 10. 2020 ▪ 19:25

Údržba elektrických vozidel může za celou dobu své životnosti vyjít až na polovinu oproti vozidlům na konvenční benzínový či naftový pohon. Levnější provoz tak může být dalším argumentem pro nákup elektromobilu.

Kontrola vozidla automechanikem
Kontrola vozidla automechanikem
Foto: cottonbro / Pexels

Podle nové zprávy americké spotřebitelské organizace Consumer Reports, která se zabývá nezávislým hodnocením produktů či služeb, stojí údržba elektrických vozidel za dobu jejich životnosti až o polovinu méně než u automobilů na konvenční paliva.

Plug-in hybridy i elektromobily jsou na tom stejně

Zpráva vydaná v září srovnává náklady na údržbu u konvenčních aut se spalovacím motorem na benzín a naftu, hybridů a čistě elektrických automobilů. Právě v tomto srovnání vychází nejhůře auta na konvenční spalovací motor, ty totiž podle zprávy vyjdou na 9 200 amerických dolarů (cca 214 000 korun).


Automobily na plug-in hybridní pohon (PHEV) a čistě elektrické na akumulátory (BEV) pak vycházejí s cenou za celoživotní údržbu na 4 600 amerických dolarů (přibližně 107 000 korun). Průměrný spotřebitel by tak při provozu elektrického či hybridního vozidla mohl za údržbu ušetřit i více jak 100 tisíc korun.


Nižší náklady na údržbu vozidel s ekologicky „čistším“ pohonem by tak mohly částečně kompenzovat i stále vysoké pořizovací ceny, které v současnosti mají. Ve spojení s dotacemi a příspěvky, které na ně ale už nyní mnoho států nabízí se může jednat o dobrou volbu do budoucna.

Nižší náklady ale i další výhody pomohou růstu elektromobility v budoucnu

To, že jsou náklady u elektrických vozidel nižší než u těch s benzínovým či naftovým motorem ale asi nebude pro mnoho z nás překvapivé. U elektromobilů je totiž znatelně menší množství součástek, které by se mohly poškodit. Největší potíže tak mohou způsobit spíše vady karoserie jež zapříčiní vznik rzi či poruchy elektroniky auta. Díky stále se zlepšujícím technologiím se ale do budoucna dá očekávat další pokles poruchovosti elektromobilů i s tím, jak se na ně zaměřuje stále více vývojových týmů automobilek i jejich dodavatelů.


Zpráva tak může být dalším přesvědčivým prostředkem pro motoristy váhající nad nákupem elektromobilu. Stále se rozšiřující síť nabíječek, větší dojezdy, levnější údržba ale i ekologičtější provoz už leckoho přesvědčí.


V oblasti plug-in hybridů to ale bude o něco těžší. Některé země se totiž chystají zakázat už v blízké době automobily na konvenční paliva. Spolu s nimi se ale uvažuje i o zákazu těch hybridních, které stále produkují další emise a nejsou tak do budoucna z ekologického hlediska vítané.



Sdílejte článek  
       


Zdroj: Consumer Reports




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější