Údržba elektrických vozidel stojí polovinu toho co u vozů na konvenční paliva
Údržba elektrických vozidel může za celou dobu své životnosti vyjít až na polovinu oproti vozidlům na konvenční benzínový či naftový pohon. Levnější provoz tak může být dalším argumentem pro nákup elektromobilu.
Podle nové zprávy americké spotřebitelské organizace Consumer Reports, která se zabývá nezávislým hodnocením produktů či služeb, stojí údržba elektrických vozidel za dobu jejich životnosti až o polovinu méně než u automobilů na konvenční paliva.
Plug-in hybridy i elektromobily jsou na tom stejně
Zpráva vydaná v září srovnává náklady na údržbu u konvenčních aut se spalovacím motorem na benzín a naftu, hybridů a čistě elektrických automobilů. Právě v tomto srovnání vychází nejhůře auta na konvenční spalovací motor, ty totiž podle zprávy vyjdou na 9 200 amerických dolarů (cca 214 000 korun).
Automobily na plug-in hybridní pohon (PHEV) a čistě elektrické na
akumulátory (BEV) pak vycházejí s cenou za celoživotní údržbu na
4 600 amerických dolarů (přibližně 107 000 korun). Průměrný
spotřebitel by tak při provozu elektrického či hybridního vozidla
mohl za údržbu ušetřit i více jak 100 tisíc korun.
Nižší náklady na údržbu vozidel s ekologicky „čistším“ pohonem by
tak mohly částečně kompenzovat i stále vysoké pořizovací
ceny, které v současnosti mají. Ve spojení s dotacemi a
příspěvky, které na ně ale už nyní mnoho států nabízí se může
jednat o dobrou volbu do budoucna.
Nižší náklady ale i další výhody pomohou růstu elektromobility v budoucnu
To, že jsou náklady u elektrických vozidel nižší než u těch s benzínovým či naftovým motorem ale asi nebude pro mnoho z nás překvapivé. U elektromobilů je totiž znatelně menší množství součástek, které by se mohly poškodit. Největší potíže tak mohou způsobit spíše vady karoserie jež zapříčiní vznik rzi či poruchy elektroniky auta. Díky stále se zlepšujícím technologiím se ale do budoucna dá očekávat další pokles poruchovosti elektromobilů i s tím, jak se na ně zaměřuje stále více vývojových týmů automobilek i jejich dodavatelů.
Zpráva tak může být dalším přesvědčivým prostředkem pro motoristy
váhající nad nákupem elektromobilu. Stále se rozšiřující síť
nabíječek, větší dojezdy, levnější údržba ale i ekologičtější
provoz už leckoho přesvědčí.
V oblasti plug-in hybridů to ale bude o něco těžší. Některé země se
totiž chystají zakázat už v blízké době automobily na
konvenční paliva. Spolu s nimi se ale uvažuje i o zákazu
těch hybridních, které stále produkují další emise a nejsou tak do
budoucna z ekologického hlediska vítané.