EnergoZrouti.cz

Problémy Volkswagenu narůstají. Proti elektrické konkurenci mu už nevěří ani doma

  
Tomáš Jelínek
2. 9. 2023 ▪ 08:44

Konkurence čínských a amerických elektromobilek vytváří na Volkswagen a další tradiční automobilové značky stále větší tlak. Klidu manažerů německého koncernu nepomáhá ani fakt, že mu v jeho schopnosti dohnat konkurenci nevěří už ani na domácím trhu.

Současné elektrické modely Volkswagenu příliš netáhnou
Současné elektrické modely Volkswagenu příliš netáhnou
Foto: Unsplash

Rostoucí konkurence ještě před několika lety neznámých automobilových značek nenechává v současnosti v klidu téměř žádného manažera tradiční automobilky. Ačkoliv dříve patřily automobilky jako je Volkswagen k neohroženým hráčům na trhu osobních vozidel, situace se rychle změnila. Nyní už to vypadá, že koncernu Volkswagen, který vlastní i tuzemskou Škodu Auto nevěří ani na domácím trhu.

Nedávné statistiky prodejů za červen 2023 ukazují, že trhu s elektromobily, který každým rokem roste a do budoucna by měl tvořit hlavní část prodejů nových osobních vozidel tradičním automobilkám vůbec nepřeje. Hlavní pozice v žebříčku celosvětových prodejů elektromobilů sice na první pozici ukazují americkou Teslu, což možná nikoho nepřekvapí.

Výrazně větším překvapením jsou ale elektromobily od čínské společnosti BYD, která své modely dosadila do pozice třetího až sedmého nejprodávanějšího elektromobilu za letošní červen. To tak ukazuje na problém, který v současnosti manažery Volkswagenu děsí – konkurence z číny, která je pohotová, rychle inovuje a hbitě obsazuje dříve neotřesitelné pozice na trhu osobních vozidel.

Díky tomu, že v Číně jsou elektromobily v posledních měsících stále prodávanější, dostávají se do tabulky dvacítky nejprodávanějších elektromobilů ale i značky, které mnoha evropským řidičům příliš nic neříkají.

Čínské značky Wuling nebo GAC tak prodávají tisíce vozidel na svém domovském trhu, kde se dříve úspěšnému německému koncernu daří stále méně. Jeho jediným želízkem v prodejích za červen tak zůstal jen Volkswagen ID.4 se 17 300 prodaný­mi kusy.

Malý zájem o elektrické modely z koncernu se přitom už projevuje v důvěře německých domácností v to, že by automobilka mohla náskok americké Tesly a dalších čínských konkurentů ještě dohnat.

Podle průzkumu Forsa pro Stern už nyní dvě třetiny Němců nevěří, že by se domácímu výrobci podařilo náskok konkurence dohnat.

Přestože tak Volkswagen již několikrát deklaroval své snahy o razantnější inovace v oblasti elektromobility, je vidět že mu v některých ohledech nadále ujíždí vlak stejně jako dalším značkám z jeho portfolia.

Jak se nakonec s příchodem elektromobility tradiční automobilové značky jako je Volkswagen „poperou“ ale ukážou až následující roky, které budou ve znamení překotné elektrické revoluce. Je jisté, že Volkswagen, Škoda Auto, Seat ale ani další značky ještě neřekly poslední slovo a jejich nové modely chystané pro následující roky mohou mnohé změnit. Zda budou tyto novinky stačit na konkurenci stvořenou jen během několika let ale ukáže až čas.




Štítky: Volkswagen Auto Elektromobily Doprava Elektromobilita Elektrická vozidla