Poptávka po elektromobilech roste. Každé desáté nové auto v EU je na elektřinu

     
Martin Bárta
8. 11. 2020 ▪ 09:53

Podle posledních dat Evropské asociace výrobců automobilů je téměř každé desáté prodané vozidlo v EU elektromobil. Dokazují to data za třetí čtvrtletí, která ukazují i na další pokles vozidel s konvenčními palivy.

Nabíjení elektromobilu
Nabíjení elektromobilu
Foto: CHUTTERSNAP / Unsplash

Každé desáté auto prodané v Evropské unii je elektromobil, potvrzují to poslední data Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA). Za tímto růstem stojí především snahy o postupné nahrazení vozidel s konvenčními palivy těmi s bezemisním pohonem na elektřinu či vodík.

Rychlejší růst alternativních pohonů díky dotacím

Výraznější nárůsty alternativních pohonů ale mimo poptávky zákazníků podporuje i politika některých zemí. Mnoho zemí totiž už dříve nabídlo možnost dotační podpory na nákup nových elektromobilů ale i hybridů. Tyto dotace pak mohou pokrýt velkou část ceny čímž se tato vozidla stávají pro zákazníky cenově přijatelnějšími. Při započítání dalších výhod tedy nižších cen za údržbu ale i nulových či minimálních poplatků za užívání dálnic se stávají elektromobily stále zajímavějším artiklem.

Právě díky těmto výhodám zaznamenaly vozidla na elektrický pohon ve třetím čtvrtletí letošního roku nárůst až o trojnásobek o 211,6 procenta. Přibylo tak 273 809 nových vozidel na elektrický pohon, které ve čtvrtletních prodejích měly podíl 9,9 procenta.

Současně vzrostla i poptávka po plug-in hybridech (PHEV) o 368,1 procenta na 138 348 prodaných vozů. Ještě vyšší nárůst v této kategorii pak zaznamenalo Německo a Francie, kde byl růst i o více jak 400 %. Vozidla, která jsou pouze na bateriový pohon zaznamenala růst v celé EU o 132,3 %, za tři měsíce od července do září 2020 tak bylo prodáno 135 461 vozidel.

Konvenční paliva dále ztrácejí svůj tržní podíl

Současně s růstem alternativních pohonů a hybridních vozidel ale logicky dochází i k poklesu prodeje vozidel spalujících konvenční paliva jako benzín či naftu. Jejich podíl byl ve třetím čtvrtletí minulého roku (2019) 88,6 procenta. Letošní tři měsíce od července do září ale ukázaly na jejich další propad na 75,4 procenta.

V Evropské unii se tak za třetí čtvrtletí prodalo 766 146 vozidel s naftovým a 1,3 milionu vozidel s benzínovým motorem. Právě poslední zmíněný pohon dostal za třetí čtvrtletí ještě větší ránu propadem 24,3%.



Sdílejte článek  
       


Zdroj: ACEA




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější