Nový zákon umožní nabíjení elektromobilů jen v časech, kdy to vláda dovolí

     
Martin Bárta
25. 9. 2021 ▪ 10:02

Nový zákon, který by měl už v polovině příštího roku vstoupit v platnost ve Velké Británii umožní vládě omezit nabíjení elektromobilů na domácích nabíječkách. Vláda a operátor energetické sítě tak chce zabránit jejímu přetížení.

Nabíjení elektrických vozidel doma
Nabíjení elektrických vozidel doma
Foto: Reinhard Thrainer / Pixabay

Masivnější přechod na elektromobily je noční můrou nejen pro výrobce paliv z ropy, ale i pro provozovatele energetických sítí. Ty ve Velké Británii nyní vláda chce uklidnit novým nařízením, které by omezilo nabíjení vozidel na domácích nabíječkách pouze mimo špičky.

Sedm hodin denně nebude možné nabíjet elektromobily

V praxi by to vypadalo tak, že nabíjecí místa v domácnostech by se každý den v různých časech vypínaly tak, aby nedocházelo k přetěžování sítě ve špičkách. Nové předpisy by mohly vstoupit v platnost už v květnu příštího roku a byly by tak účinnou zbraní pro National Grid, tedy britského provozovatele přenosové sítě proti obávanému blackoutu.

Podle britského serveru The Times by tak v případě schválení zákona, které je v tomto případě očekávané, mohlo docházet k automatickému vypínání nabíječek každý den od 8:00 do 11:00 a následně od 16:00 do 22:00, tedy v době největších špiček distribuční sítě.

Britští regulátoři přenosové sítě ale uklidňují, že půjde pouze o domácí nabíjecí místa. Těch kritických jako jsou rychlonabíječky u obchodů, dálnic či ve městech by se nové nařízení dotknout nemělo. Podle očekávání se ale právě domácí nabíjecí stanice stále rychleji rozšiřují a jejich regulace z hlediska energetiky by jinak byla téměř nemožná.

Vláda má v záloze i další opatření na ochranu sítě

Vláda navíc chce vytvořit i další omezení, které by zajistilo stabilitu energetické sítě a to možnost krátkodobě odpojit nabíjecí stanice v přetížených oblastech. V praxi by se tak mohlo stávat, že pokud se bude energetická síť blížit k hranici své kapacity, dojde na krátkou dobu přibližně půl hodiny k odpojení nabíjecích stanic v postižené lokalitě.

Jisté je, že nové nařízení nevzbuzuje příliš důvěry v očích zákazníků, kteří si plánují elektromobil pořídit. Pokud jim bude nařizováno v které hodiny mohou a nemohou nabíjet svá vozidla, rozhodně to sníží jejich ochotu k nákupu vozidla s energií uloženou v bateriích.

Jelikož se ale v budoucnu očekává ještě mnohonásobně rychlejší rozšiřování elektromobilů v celé Evropě, je jasné, že vlády a operátoři jednotlivých energetických sítí budou muset chtíc či nechtíc podobná opatření vytvářet. Jistě je totiž vždy lepší na krátkou dobu odpojit nabíjející se vozidla než přijít až k takzvanému blackoutu sítě.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Auto Elektromobil Elektřina
Zdroj: Times, RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější