Němci plánují povinné srovnávání cen paliv na čerpacích stanicích a nabíječkách, provozovatelé jsou proti

     
Markéta Bártová
16. 5. 2021 ▪ 21:01

Němečtí zákonodárci by chtěli ještě v letošním roce spustit srovnání cen elektřiny, benzínu, nafty, vodíku a dalších paliv na čerpacích stanicích a nabíječkách. Podle provozovatelů je to ale nesmysl, který jen zmate zákazníky.


Falešná očekávání by podle sdružení podnikatelů z oblasti provozovatelů čerpacích stanic či nabíječek elektromobilů mohlo přinést povinné srovnávání cen mezi různými druhy paliv, které by se v Německu mohlo stát povinné. Podle navrhovatelů by si ale spotřebitelé mohli snadněji porovnat náklady na různá paliva, což by mohlo některé zákazníky přesvědčit k nákupu ekologičtějších vozidel.

Informace by zákazníkům přinesla pouze zmatek

Proti plánovanému srovnávání nákladů jsou ale podle deníku Welt am Sonntag jak Mineralölwirtschaf­tsverband (MWV), tedy asociace provozovatelů čerpacích stanic, tak i provozovatelé nabíjecích stanic.

Jak pro deník Welt uvedl ředitel asociace Christian Küchen, členové MWV podporují všechna opatření, která cílí na větší ochranu klimatu a transparentnost pro spotřebitele. Srovnávání cen různých druhů paliv je ale podle asociace velmi sporné.

Německé čerpací stanice, které mají nad šest čerpadel by totiž měly podle návrhu dát zákazníkům k dispozici i srovnání ceny různých paliv při nájezdu 100 kilometrů. To je ale vždy závislé na velkém množství faktorů a pro spotřebitele by tak šlo o spíše velmi klamnou informaci.

Náklady na stokilometrovou cestu by se tak musely uvádět pro paliva super, benzín E10, naftu, elektřinu ale i pro vodík, LPG či stlačený zemní plyn CNG. Údaje o nákladech na tuto cestu by se pak měly aktualizovat jednou za čtvrtletí.

Nové srovnání by mělo být už ke konci roku

K plánované novince je ale kritická i Federální asociace pro energii a vodní hospodářství (BDEW), ve které se organizuje velké množství provozovatelů nabíjecích stanic pro elektromobily. I tato organizace ale takový krok nevítá s radostí. Podle jejich zástupců totiž prezentace nákladů na energii nevytváří skutečnou transparentnost zejména pokud jde o srovnání fosilních paliv a elektrických automobilů.

Spotřeba elektromobilů, ale i automobilů na konvenční paliva je totiž z logiky věci úplně jiná při jízdě ve městě, po dálnici nebo třeba po okresních silnicích. Pokud by už ke zobrazení cen došlo, je podle BDEW nutné přehledně ukázat ceny použité pro výpočet, tak aby byl celý postup transparentní.

Novela zákona, která by měla nové označování na čerpací stanice či nabíječky přinést by měla tuto povinnost nařídit už od 1. října letošního roku.

S rozrůstajícím se trhem elektromobility tak celosvětově stoupá i počet nových problémů a většinou unikátních řešení, která s nimi přicházejí. Potíže tak řeší nejen energetické firmy s přípravou na masivní rozvoj nabíjecích stanic, ale například i zákonodárci, kteří očekávají snížení příjmů do rozpočtů. To ukazuje příklad amerického Texasu, který chce nově všem majitelům elektromobilů nařídit novou daň z jejich vlastnictví. Ta by měla v rozpočtu státu nahradit chybějící peníze kvůli neplacení daně z pohonných hmot.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Čerpací stanice Elektromobily Německo
Zdroj: Welt




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější